Bizarr ötlet egy olajipari vállalattal összefogni egy ultraspórolós tanulmány megépítéséhez, a Peugeot mégis régi partnerével, a Totallal állt össze a projekthez. A Genfben bemutatkozó tanulmány még javában készül, a 208 HYbrid FE (fun and efficient, azaz élvezetes és gazdaságos) koncepció megteremtéséhez komoly aerodinamikai fejlesztésekre, tömegcsökkentésre és hajtáslánc-optimalizációra lesz szükség.
A végső cél a CO2-kibocsátás 50 százalékos csökkentése. Ehhez kiindulási alapként mélyrehatóan átdolgozzák a francia márka egyliteres, változó szelepvezérlésű benzinmotorját: kisebb belső súrlódás, speciális hőháztartás, különleges kenőanyagok, könnyített alternáló komponensek és hengerfej szerepel a terítéken. Ezzel összefüggésben jöhet a hibrid hajtás: a márka hosszú távú versenyprogramja adja azokat az akkumulátorokat és a villanymotort, amelyek a háromhengeres motorhoz és annak elektronikus vezérlésű sebességváltójához csatlakoznak.
Az erőforrás optimalizálása jó alap, de önmagában kevés. A következő fázisban mintegy 200 kilogrammos tömegcsökkentés következik, amelyet kompozit anyagok és polikarbonát alkalmazásával remél elérni a Peugeot. Az ablakoktól a borítólemezeken át a beltéri felületekig minden ezekből az alternatív anyagokból készül majd. A karosszéria nem csak könnyebb, de áramvonalasabb is lesz, az abroncsokat csekély gördülési ellenállásúakra cserélik.
A projekt eredményeit nem egy konkrét típusban, hanem általában a modellpaletta egészén kívánják hasznosítani, ezért konkrét végeredményre sem számíthatunk, bár egy fürge hibrid 208 (a tanulmány kalkulált gyorsulása 8,0 mp) jó fogadtatásra lelhetne a piacon.
A munkában széles spektrumú partnerként vesz részt a Total, az olajipari társaság 1995 óta működik együtt a Peugeot-val, a kenőanyagokon túl (számos leányvállalatát bevonva) a műanyagok és egyéb komponensek beszállítójaként is részt vesz a fejlesztésben.