A Toyota Racing a mai napon leplezte le azt a TS030 Hybrid versenyautót, amellyel nem csak részt vesznek a FIA idei hosszú távú világbajnokságán (WEC), hanem reményeik szerint meg is nyerhetik azt.

850 lóerős a Toyota új hibridje 1
850 lóerős a Toyota új hibridje 9


Az idei évadra széles körűen átdolgozták a versenyautót. Az új szabályok 15 kilogrammal magasabban állapították meg az LMP1 (Le Mans prototípus) géposztályban versenyző autók minimális tömegét; ezt ellensúlyozandó módosították az aerodinamikai szerelvényeket, valamint átdolgozták a monocoque szerkezetet. Mivel a tavalyi autó elsősorban kísérleti célokat szolgált, azon elöl és hátul egyaránt volt hely a hibrid rendszer elhelyezésére. Az idei autón erre már nincs szükség, az elülső beépítési pontok megszüntetésével tovább optimalizálhatták a versenyautót.

Habár a tavaly debütált Toyota zöldfülűnek számít a WEC mezőnyében, Yoshiaki Kinoshita csapatfőnök szerint nem túlzóak a bajnoki címre vonatkozó reményeik. „Tavaly hatból három WEC futamot megnyertünk, és Le Mans-ban is vezettünk. Nem tudom, elegendő lesz-e versenytapasztalatunk, de esélyesnek látom magunkat. Ugyanakkor rendkívül tisztelem az Audi eredményeit, szerintem fantasztikus küzdelmekre számíthatunk idén.”

A Toyota hosszú távú versenyautóját egy 530 lóerős, 3,4 literes V8-as szívómotor hajtja; ezt egy egyedi, akkumulátorok helyett szuperkapacitású kondenzátorokkal megoldott, nagyteljesítményű hibrid rendszer egészíti ki, amely a vezető beavatkozása nélkül, automatikusan üzemel, és további 300 lóerővel 850 lóerőre növeli a versenyautó összteljesítményét.