Tizedik éve már, hogy a Renault új életet lehelt a néhai KGST egyik autómárkájába. Az első újkori Dacia második generációja, az új Logan immár Magyarországon is hivatalosan megvásárolható.
A Velencei-tó partján megrendezett sajtótájékoztató rendhagyó módon nem műszaki paraméterekről, termékelőnyökről és piaci tervekről szóló prezentációval indult. Hanem az In Diretta zenekar slágerével, amit ugyan még egy strandkorlát-kék ős-Dacia ihletett, de arra alkalmas, hogy valamiféle érzelmi viszonyulásba hozza az embert a márkával:
A szám művészi értékét, és hogy valóban egy Dacia, akár egy új Dacia lenne-e az első dolog, amit a Jóistentől kér az ember, mindenki ítélje meg maga. A 2013-as Logan viszont vitathatatlan, objektív értékekkel is rendelkezik.
Például azzal, hogy olcsó. Az 1,2 literes, 75 lóerős alapmodell már kétmillió forint alatti áron elvihető. Érdekes, hogy az 510 literes csomagtartós szedánt a Dacia ugyanannyiért adja, mint a sokkal kisebb, de városi autóként praktikusabb, ötajtós Sanderót. A két kocsi műszakilag teljesen megegyezik, az orrtól a B-oszlopig gyakorlatilag ugyanaz a kettő.
Az In Diretta együttes is megénekelte a márkát, igaz, ők még egy strandkorlátkék ős-Daciáról dalolnak
Az In Diretta együttes is megénekelte a márkát, igaz, ők még egy strandkorlátkék ős-Daciáról dalolnak
Fotó megosztása:
Az In Diretta együttes is megénekelte a márkát, igaz, ők még egy strandkorlátkék ős-Daciáról dalolnak
Az In Diretta együttes is megénekelte a márkát, igaz, ők még egy strandkorlátkék ős-Daciáról dalolnak
Fotó megosztása:
Logan-skicc 2003-ból. Tíz év elteltével elmondhatjuk, hogy bejött a Renault márkafeltámasztó kísérlete
Logan-skicc 2003-ból. Tíz év elteltével elmondhatjuk, hogy bejött a Renault márkafeltámasztó kísérlete
Fotó megosztása:
Piaci átlag alatt nőtt, de részesedési arányát növelte tavaly a Dacia Magyarországon
Piaci átlag alatt nőtt, de részesedési arányát növelte tavaly a Dacia Magyarországon
Fotó megosztása:
A hatalmas csomagtartó a Logan fő vonzereje az ára és megbízhatósága mellett
A hatalmas csomagtartó a Logan fő vonzereje az ára és megbízhatósága mellett
Fotó megosztása:
A barátságos árú érintőképernyős, navigációval is felszerelt info-center igazi szomszédpukkasztóvá teheti az olcsó román-francia kis szedánt
A barátságos árú érintőképernyős, navigációval is felszerelt info-center igazi szomszédpukkasztóvá teheti az olcsó román-francia kis szedánt
Fotó megosztása:
Kis benzinmotorok és gyengécske dízel a motorválaszték itthon - gazdagabb piacokon a dízel erősebb verzióban is kapható
Kis benzinmotorok és gyengécske dízel a motorválaszték itthon - gazdagabb piacokon a dízel erősebb verzióban is kapható
Fotó megosztása:
A Daciákon is van ECO-gomb, ugyanakkor a motort megálláskor leállító Stop-Start rendszert nem építette be a Renault a budget-márka autóiba
A Daciákon is van ECO-gomb, ugyanakkor a motort megálláskor leállító Stop-Start rendszert nem építette be a Renault a budget-márka autóiba
Fotó megosztása:
Biztonsági kompromisszumot nemjelent az olcsó kisautó a nevesebb márkák hasonló modelljeihez képest
Biztonsági kompromisszumot nemjelent az olcsó kisautó a nevesebb márkák hasonló modelljeihez képest
Fotó megosztása:
Az ADAC meghibásodási statisztikáiban a Logannal szerkezetileg megegyező Sandero a negyedik a kategóriájában
Az ADAC meghibásodási statisztikáiban a Logannal szerkezetileg megegyező Sandero a negyedik a kategóriájában
Fotó megosztása:
A magyar vásárlók 90%-a a legmagasabb, klímát is tartalmazó Arctic felszereltségben rendeli a Logant
A magyar vásárlók 90%-a a legmagasabb, klímát is tartalmazó Arctic felszereltségben rendeli a Logant
Fotó megosztása:
Aki a háromhengeres kis turbót vagy a dízelt szeretné rendelni Loganjába, csak a legmagasabb felszereltséggel együtt teheti
Aki a háromhengeres kis turbót vagy a dízelt szeretné rendelni Loganjába, csak a legmagasabb felszereltséggel együtt teheti
Fotó megosztása:
Az induló árat sikerült beszorítani kétmillió alá
Az induló árat sikerült beszorítani kétmillió alá
Fotó megosztása:
2,4 millióért adják az alapmotoros, klímás, villanyablakos, rádiós változatot. 510 literes csomagtartós szedán pont annyiért, mint amennyiért a Suzuki adja az egyliteres, icipici Altót!
2,4 millióért adják az alapmotoros, klímás, villanyablakos, rádiós változatot. 510 literes csomagtartós szedán pont annyiért, mint amennyiért a Suzuki adja az egyliteres, icipici Altót!
Fotó megosztása:
A Dacia Logan teljes 2013-as árlistája
A Dacia Logan teljes 2013-as árlistája
Fotó megosztása:
A fenntartás sem drága: az első három évben évi 25-30 ezerrel számolhatunk
A fenntartás sem drága: az első három évben évi 25-30 ezerrel számolhatunk
Fotó megosztása:
Még idén érkezik az új Logan MCV, a tágas kombi is
Még idén érkezik az új Logan MCV, a tágas kombi is
Fotó megosztása:
Magyar utakra, magyar keresetből nagy luxus nem Daciát venni, ha új autóról beszélünk
Magyar utakra, magyar keresetből nagy luxus nem Daciát venni, ha új autóról beszélünk
Fotó megosztása:
Sokkal arányosabb, csinosabb a 2013-as modell, mint az eddigi Loganok voltak
Sokkal arányosabb, csinosabb a 2013-as modell, mint az eddigi Loganok voltak
Fotó megosztása:
Az óriási csomagtartó sem torzítja el a kis szedán arányait
Az óriási csomagtartó sem torzítja el a kis szedán arányait
Fotó megosztása:
Az 1,2 literes, 75 lóerős motorral is közlekedésre alkalmas tárgy a Logan a magyar forgalomban
Az 1,2 literes, 75 lóerős motorral is közlekedésre alkalmas tárgy a Logan a magyar forgalomban
Fotó megosztása:
A 900 köbcentis turbómotorral sokkal fickósabb a Logan, de az 1,2-es szívóval is vállalható
A 900 köbcentis turbómotorral sokkal fickósabb a Logan, de az 1,2-es szívóval is vállalható
Fotó megosztása:
Városi, nyugis országúti autózásra elegendő a 75 lóerős alapmotor. A gyári gázüzemű változattal pedig hihetetlenül olcsón autózhatunk a Logannal
Városi, nyugis országúti autózásra elegendő a 75 lóerős alapmotor. A gyári gázüzemű változattal pedig hihetetlenül olcsón autózhatunk a Logannal
Fotó megosztása:
Az 1,2-es alapmotorral sokszor lefullad, viszont alul kellően nyomatékos a Logan. Kigyorsításoknál persze érezni, hogy szerény a teljesítmény
Az 1,2-es alapmotorral sokszor lefullad, viszont alul kellően nyomatékos a Logan. Kigyorsításoknál persze érezni, hogy szerény a teljesítmény
Fotó megosztása:
A rissz-rossz magyar utakra pont ilyen autó való: a Logan futóművét a keleti piacok igényeihez tervezték
A rissz-rossz magyar utakra pont ilyen autó való: a Logan futóművét a keleti piacok igényeihez tervezték
Fotó megosztása:
A sok szürke műanyagot egy kis krómmal és csinosabb kapcsolókkal dobták fel. Az új Logan sokkal kulturáltabb belül
A sok szürke műanyagot egy kis krómmal és csinosabb kapcsolókkal dobták fel. Az új Logan sokkal kulturáltabb belül
Fotó megosztása:
Az első ülések és a kormány magassága csak a legdrágább, Arctic felszereltségnél állítható
Az első ülések és a kormány magassága csak a legdrágább, Arctic felszereltségnél állítható
Fotó megosztása:
Hátul talán még kényelmesebb is, mint elöl
Hátul talán még kényelmesebb is, mint elöl
Fotó megosztása:
Apró luxus: gázteleszkóp tartja fenn a motorháztetőt
Apró luxus: gázteleszkóp tartja fenn a motorháztetőt
Fotó megosztása:
Nem szép, de olcsó, és örök életű a csavarrugós mechanika
Nem szép, de olcsó, és örök életű a csavarrugós mechanika
Fotó megosztása:
Helyenként kicsit eltúlzott a spórolás a gyártási költségekkel, a csomagtérfedél belseje nagyon ordít egy kis kárpitért, vagy legalább egy húszforintos behúzófogantyúért
Helyenként kicsit eltúlzott a spórolás a gyártási költségekkel, a csomagtérfedél belseje nagyon ordít egy kis kárpitért, vagy legalább egy húszforintos behúzófogantyúért
Fotó megosztása:
A hosszú antennából alaposan berendelhetett a Renault. Már a Thaliákat is ezzel szállították, és az új Logannak is ez jutott
A hosszú antennából alaposan berendelhetett a Renault. Már a Thaliákat is ezzel szállították, és az új Logannak is ez jutott
Fotó megosztása:
Ha nem is strandkorlátkék, mint az 1300-as, de azért a Logan is lehet kék, mint a slágerben
Ha nem is strandkorlátkék, mint az 1300-as, de azért a Logan is lehet kék, mint a slágerben
Fotó megosztása:
A Dacia Logan teljes 2013-as árlistája
2,4 millió forintért, egy Suzuki Alto áráért már klímás, CD-rádiós, elektromos ablakos, Arctic felszereltségű Loganunk lehet. A magyar kereskedésekben az autók 90%-át ebben a legmagasabb felszereltségben rendelik meg a vevők, igaz ebben szerepet játszik, hogy dízelmotorral és a 900 köbcentis, háromhengeres, 90 lóerős turbómotorral csak full-extrásan lehet megvenni a kocsit.
Illetve dehogyis fullextrásan. Hiszen ott van még a MediaNav névre keresztelt érintőképernyős, szomszédpukkasztó navigácós fejegység, amit 70 ezer forintért lehet megvenni a Daciákhoz.
Az óriási csomagtartó sem torzítja el a kis szedán arányait
A kötelező szerviztől sem kell félni a Logan tulajoknak. A 20 ezer kilométerenként, vagy évente esedékes szervizlátogatás ára az 1,2-es benzinesnél 28, a dízelnél 35 ezer forint, és ez az összeg az első három évben nem változik.
Direkt a keleti piacok töredezett útjaihoz tervezett futóművével, 510 lóerős csomagtartójával, pofásabb külsejével, kicsinosított, krómgyűrűkkel, szebb kapcsolókkal vonzóbbá tett utasterével az új Logan remek vétel. A racionális választáshoz a 2013-as modellnél már sokkal kevesebb esztétikai és presztízs-kompromisszumot kell kötni magunkkal, mint az előző Logannál kellett.
Hátul talán még kényelmesebb is, mint elöl
Nyugat-Európában már tudják ezt. Egy új Loganra, ha épp nincs készleten az a szín, amit szeretnénk, egyelőre csak hat hetet kell várni, de az izgalmasabb, menőbb új kis Daciára, az emelt hasmagasságú Stepwayre már június eleje a szállítási határidő, annyira veszik a franciák, németek, svájciak.
A 0,9 literes turbómotort és a dízelt már kipróbáltuk az új kis Daciában a nemzetközi bemutatón. Most viszont módunk nyílott egy rövid menetpróbára a legolcsóbb motorral is. Az 1,2 literes négyhengeres igazi modern szerkezet: kis fordulaton nyomatékos, jól használható, tehát az embernek nincs is kedve pörgetni, sokáig várni a felváltásokkal.
Ha nem is strandkorlátkék, mint az 1300-as, de azért a Logan is lehet kék, mint a slágerben
Ha mégis megteszi, nem sok minden történik. A magasabb fordulatszám-tartományban már nyúlik a motor, alig nő az ereje, csak a fogyasztás emelkedik. De hát a Logan nem is sportautó. Futóműve, kormányzása is nyugis haladásra való, viszont arra nagyon, kátyúk ide vagy oda.
Az utastér csendes, tágas, és egy kicsit ingergazdagabb annál, mint amit az ár alapján várnánk. A 2,4 milliós kocsiban körülnézve nem sokkal szerényebb, és nem is sokkal szűkösebb a környezet, mint egy másfélszer ennyibe kerülő, fapados alsó-középkategóriás kocsiban. Ha saját pénzből veszünk autót, és már véletlenül jártunk egy Dacia-szalonban, nagyon-nagyon erősen kell győzködnünk magunkat a későbbiekben, ha mégis másmilyen márkát szeretnénk – pláne, hogy minden új Logan négy légzsákkal, menetstabilizálóval, fékasszisztenssel készül.
A Dacia Logan alapmotorral is használható, békés városi, országúti közlekedésre teljesen alkalmas kisautó, óriási csomagtartóval. És ha igazán sokat szeretnénk spórolni egy Daciával, válasszuk a gázüzemre gyárilag felkészített változatot, amellyel nem csak a vételár, hanem a kilométer-költség is a végletekig leszorítható.