Az orosz vásárlók körében már nem örvendenek akkora népszerűségnek az AvtoVAZ autói, mint régen, ezzel szemben a dél-amerikai országok lakói szívesen vesznek Ladákat. Ezért a Lada az orosz autógyártó piaci terjeszkedése keretében hamarosan új szalont nyit Peruban – írta a newsland.ru hírportál.
A legnagyobb orosz autógyártó a latin-amerikai terjeszkedés első fázisában a tervek szerint 10 ezer járművet szállít a térségbe, bár ez csekély számnak tűnik ahhoz képest, hogy az AvtoVAZ tavaly több mint félmillió autót értékesített a hazai piacon.
A newsland.ru emlékeztetett, hogy az AvtoVAZ egykor több latin-amerikai állam autópiacát uralta, 1986 óta több mint 250 ezer autót szállított a régióba. Ennek leglátványosabb példája a baráti Kuba volt, ahol szinte minden második autó szovjet gyártmányú.
A szigetországban ma gyakrabban látni Csajkát vagy Pobedát, mint bármely mai orosz városban, és a kockalámpás VAZ 2017-es igazi népautó, ilyennel közlekedik a rendőrök és taxisok többsége.
Az orosz autógyártás az 1990-es években kómába esett. Az AvtoVAZ ugyan még egy ideig tartotta magát, már nem voltak versenyképes járművei, és kiszorult a külföldi piacokról. Az orosz autógyártó azonban együttműködést kezdett a francia Renault-Nissan csoporttal, leküzdötte a válságot, és a megújult Lada modellekkel a külső piacokon is szeretne sikeres lenni.
Az AvtoVAZ 2010 óta 450 kocsit szállított Venezuelába, Nicaraguában 1740 autójuk talált gazdára. A cég 2012 végén megjelent Peruban és Bolíviában is, és a következő célba vett piac Ecuador. Az egyik legnépszerűbb modell a Lada Granta.
Az AvtoVAZ honlapja szerint 2011-ben 500 ezer Lada gurult le a gyártósorokról, ez 11 százalékos növekedés az előző évhez képest. A cég több mint 60 ezer kocsit exportált.
A Renault-Nissan csoport 2012-ben Párizsban megállapodott az AvtoVAZ-zal, hogy 2014-ben többségi részesedést szerez a vezető orosz autógyártó vállalatban. A francia-japán csoport a világ negyedik legnagyobb autógyártója.
Forrás: MTI