A Oxxo Truck Racing Team műhelyében tavaly óta készül a csapat régi-új versenykamionja. A felújítás során először darabjaira szedték a járművet, majd kicserélték a rögzítő elemeket – csavarokat, füleket, illesztéseket – továbbá átnézték a kábeleket és a szenzorokat. Miután a mérnökök végeztek a fejlesztések számítógépes szimulációjával, megkezdték az új elemek legyártatását, beszerzését és beépítését.

A műszaki tartalom frissítéseként a jármű erőforrása is megújul, ugyanis a korábbi D 2676RT típusú 1150 lóerős motort egy ugyancsak MAN-gyártmányú darabra cserélik le. Ennek paramétereit hivatalosan még nem tették közzé, az azonban biztos, hogy az új motorral sem lehet a jármű végsebessége nagyobb 160 km/óránál, mivel ez a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előírása. A kamion tömege sem lehet kisebb a megengedett 5500 kilogrammnál.

Kiss Norbertnek, a csapat pilótájának nagy szerepe van abban, hogy – év közben szerzett tapasztalatival – a szerelők a kamion átépítésekor megfelelő irányba vigyék a szükséges beállításokat és fejlesztéseket. Az MAN versenykamion több új elemet is kapott annak érdekében, hogy növeljék az első kerekek tapadását. Ennek megfelelően a jármű új kormánygépet illetve rugókat kapott. Mindezek mellett cserélték a lengéscsillapítókat, melyek így már nagyobb állítható tartománnyal és precízebb működéssel bírnak.

Ugyan az alvázat év közben többször is átépítették, ennek ellenére egyszer sem volt alkalom a kamion teljes szétszerelésére a sűrű versenyek miatt. A téli kényszerpihenő során viszont lehetőség nyílt a fék vízhűtésének cserélésére, melyhez egy teljesen új konstrukciójú rendszert is beépítettek. A felújítás során a vezérlésen át a fúvókáig mindent kicseréltek.

Szétkapták, majd újra összerakták 1

Szinte csak alváz marad a régi, ugyanis még a motort is kicserélik

Szinte csak alváz marad a régi, ugyanis még a motort is kicserélik

A kamion a műszaki fejlesztések mellett egy új fülkét is kapott, ugyanis tavaly mind a tető, mind pedig a padlólemez gondot okozott. A FIA korábban megállapította, hogy a bukócső nem biztosít kellő védelmet a pilóta számára, emiatt a vezető oldali lábrészt is megerősítették. Ezzel az Oxxo versenykamionja eleget tesz a legújabb szabályoknak is. Tavasszal várhatóan már csak a fényezéssel és a dekorálással kell foglalkoznia a csapatnak, majd következhet a versenykamion tesztelése.