A Ferrari elismerte, fontos lenne számukra, hogy legalább három csapat használja erőforrásaikat 2014-ben is, amikor az 1,6-os turbófeltöltéses motorok korszaka kezdődik.
A Sauberrel minden bizonnyal folytatják együttműködésüket, jóllehet, konkrét megállapodás még nem született, viszont másik motorpartnerük, a Toro Rosso a következő szezontól Renault motorok használatát tervezi, akárcsak testvércsapatuk, a Red Bull.
A Ferrari tárgyal a Force Indiával, amely korábban szintén Ferrari motorokkal hajtotta autóit, de egyelőre úgy tűnik, a silverstone-i csapat maradhat a Mercedes motoroknál, attól is függően, melyik pilótát választják: a Ferrari által protezsált Jules Bianchit vagy a német Adrian Sutilt, aki jelenleg Barcelonában teszteli autójukat.
A motorok megbízhatósága a következő évek kulcskérdése lehet, és az olaszok könnyen hátrányba kerülnek, ha nem tudnak legalább két csapatot ellátni motorokkal, még akkor is, ha valószínűleg külön tesztelési lehetőséget biztosítanak majd az új motorok kipróbálására.
„A motorvásárlók nagyon fontosak a gyártók számára” – mondta Luca Marmorini, a Ferrari motorgyártó részlegének vezetője az Autosport szakmai portálnak. „Rajtuk keresztül több erőforrást tudunk tesztelni, és most, hogy szezon közben nem tesztelhetünk, ilyen módon sokkal több adatot gyűjthetünk” – tette hozzá.
„Az is lényeges, hogy viszonylag versenyképes autókkal szerezzünk referenciáinkat ugyanazzal a motorral” – árulta el Marmorini, aki kifejezte a Ferrari elkötelezettségét az iránt, hogy továbbra is több csapatot lássanak el motorjaikkal.
Marmorini szerint a későbbi válás lehetősége ellenér kifejezetten jó kapcsolatot ápolnak a Toro Rossóval, amelynek autói 2007 óta futnak Ferrari motorokkal. „Nem tudom, velünk lesznek-e jövőre” – árulta el. „Jól tudunk együtt dolgozni, és fontos közreműködői a Ferrari motorfejlesztésének, és azt hiszem, mi is versenyképes motorokat adunk nekik.”