Hamarosan beindul a Nissan villanyautójának európai gyártása. Ennek apropóján az itteni vezetők igényeihez alakították a Leaf számos paraméterét.
Jobb autó lett a Nissan Leaf 15


Gazdagabb modellválaszték, jobb helykínálat, megtoldott hatótávolság, áramvonalasabb megjelenés: a Genfben felvonuló Leaf sok téren lepipálja ötvenezer példányban értékesített elődjét. A változások java részét maguk a felhasználók javasolták a gyárnak, más módosításokat pedig a fedélzeten működő Carwing interaktív telematikai berendezés méréseire alapoztak.

Teljesen átdolgozták az erőforrást: az új, integrált rendszer egyetlen egységben tartalmazza a töltőt, az invertert és magát motort. Utóbbi a régről ismert, 80 kW teljesítményű váltóáramú egység csökkentett belső súrlódási verziója, amelyet a padló alá beszerelt lítium-ion akkumulátorok táplálnak.

Jobb autó lett a Nissan Leaf 16 A töltőegység korábban a csomagtartóból rabolt el helyet, azzal hogy most a motorház alá költözött, mintegy 40 literrel (kb egy kisbőröndnyivel) tágasabb lett az immár 370 literes poggyásztér. A töltő átköltöztetése a csomagtér variálhatóságát is javította, és ha már az ülésekkel foglalkoztak, az elsőket is átdolgozták, hogy (banális hiba!) a hátul utazók lábfeje elférjen alattuk. Egy füst alatt le is cserélték a töltőt: az új berendezés nagyobb áramerősséget képes felvenni, így megfelelő (a háztartási 10 helyett 32 amperos) hálózat esetén nyolcról négy órára csökkenthető a töltési idő. Maga a töltőnyílás könnyebben kezelhető, a mellette elhelyezett visszajelző LED pedig éjszaka messziről is jól jelzi, hogy milyen fázisban tart a töltés.

Jobb autó lett a Nissan Leaf 17


Lecserélték a fűtő-szellőző rendszert is; az új berendezés jóval gazdaságosabb, ami érezhetően javította a jármű hatótávolságát: a korábbi 175 helyett immár 199 km a két töltés között elvileg megtehető távolság – ehhez az átdolgozott hűtőmaszk révén hajszálnyival kedvezőbb (0,29 helyett 0,28) közegellenállási együttható is hozzájárult. Ugyancsak az energiatakarékosság jegyében új audiorendszert fejlesztett ki a Nissan számára a Bose, amely fele annyi áramot vesz fel.

Ami az európai vezetők igényeit illeti, közvetlenebb kormányzást, feszesebb futóművet, hatásosabb fékeket kapott a Leaf, így mostantól nem csak közlekedésre, de élvezetes vezetésre is alkalmas – ezzel párhuzamosan a fékek regeneratív funkciója is javult. Felismerve, hogy a tulajdonosok szeretnek maguk választani a lehetőségek közül, különválasztották a fokozott fékenergia-visszanyerést szorgalmazó üzemmódot és a takarékos vezetést szorgalmazó Öko programot.

A telemetriai és konnektivitási jellemzők is fejlődtek, a Google révén fedélzeti keresésre és az otthoni számítógéppel való adatcserére egyaránt nyílik lehetőség, a manőverezést 360 fokos madártávlati kép segíti. A módosítások sorát az utasteret érintő változások zárják: a jobb oldaltartású, magasságában állítható vezetőülést (akárcsak a többi ülést) 100 százalékban újrahasznosított anyagokból készített kárpit borítja, és az eddig egypólusú modellkínálatot felváltotta a Nissan hagyományaihoz igazodó Visia-Acenta-Tekna hármas felszereltségi szint.