A legtöbb elektromos versenyautót a nemes ügyben szentig hívő, elkötelezett mérnökök fejlesztik. Nem úgy a Strategic Recovery Institute: a James Pillsbury nyugalmazott altábornok által alapított cég első számú célkitűzése, hogy készen álljon, amikor az Egyesült Államok hadserege kiírja tenderét egy elektromos üzemű harci járműre.
Amint azt mostanában egyre több fórumon hallani, a speciális szállítási feltételek miatt az USA külföldön állomásozó katonai járműveibe tankolt üzemanyag irgalmatlanul sok pénzbe: literenként nagyjából 23 ezer (huszonháromezer) forintba kerül a költségvetésnek. Ez tarthatatlan, ezért egyre sürgetőbb egy alternatív energiaforrás bevetése.
Az egy év alatt kifejlesztett EV-1 lenyűgöző paraméterekkel bír. Két villanymotorja összesen 535 lóerőt és 1017 Nm nyomatékot biztosít, táplálásukról 96 lítium-ion cellásból álló, 82 kWh kapacitású akkucsomag gondoskodik. Utóbbi (nyilván az extrém igénybe vétel ellen óvó védőkeret miatt is) tömege eléri a 885 kilót, a teljes jármű menetkész tömege 2,4 tonna. Ennek ellenére megy, mint a golyó, akár 200 km/óra sebességgel. Versenyhasználat mellett a hatótávolság 100 km.
A legendás Baja 1000 sivatagi versenyre fejlesztett jármű kiszolgálására mobil töltőállomást tervezett az SRI. A civilben hajléktalanok rehabilitálásával foglalkozó szervezet szervizkocsija egy dízelmotoros generátort húz magával, amely öt óra alatt feltölti az akkukat – ha nincs sürgős mehetnékük, jóval lassabb, ám ingyenes napelemes töltés is rendelkezésre áll.
A csapat idén áprilisban két közép-amerikai futamon tökéletesíti autójuk technológiáját.
Forrás: Gizmag