Bár hivatalosan még nem jelentették be, de nyilvánvaló, hogy 2010-ben még a három újonccsapatnak (Lotus Racing, Virgin, HRT) és a Williamsnek is motorokat szállító Cosworth a 2014-es új szabvány bevezetésekor már nem lesz jelen a Forma-1-ben. A brit gyártónak 2013-ra már csak egyetlen partnere, a Marussia maradt, fejleszteni nem éri meg számukra.
Az orosz-brit kiscsapatnál is készülnek a váltásra. „Én úgy tudom, hogy a Cosworth nem gyárt 2014-es motorokat. Persze én nem a Cosworth dolgozója vagyok, de én így tudom” – ismerte el a Marussia igazgatója.
A Renault már idén is négy csapatnak szállít, jövőre pedig minden bizonnyal a Toro Rosso is hozzájuk kerül, a francia gyártónál biztosan kár lenne kopogtatni, így a Marussia a Ferraritól vagy a Mercedestől veheti majd az új, 1,6 literes V6-os turbómotorokat.
Vagy itt, vagy ott akadhat szabad kapacitás, hiszen a Toro Rosso távozása után a Ferrarinál a gyári alakulat mellett csak a Sauber marad. A Force Indiáról nem tudni egyelőre biztosat, a silverstone-i alakulat tárgyal a Ferrarival, de ha váltanak, akkor a Mercedesnél lesz üresedés.