Mindig mókás, amikor egy emelt hasmagasságú autót leültetnek alkotói, hiszen ezzel éppen a jármű lényege vész oda. Mégsem hisszük, hogy az RS Q3 láttán bárkinek nevetni támadna kedve – kivéve, ha az illető az új Audi kormányánál foglal helyet.
Az Audi régi hiányosságát pótolja azzal, hogy az RS ultrasport modellcsaládot kiterjeszti a Q szériára, hiszen a BMW és a Mercedes sportrészlegei már rég elkészítették a szabadidőjárművek sebességőrült átiratait.
Igaz ugyanakkor, hogy az M Technik és az AMG csak a nagyobb méretű (X5, X6, illetve M- és GL-osztály) modelleket vette kezelésbe, így az Audi jó érzékkel olyan szegmensben nyithatott, ahol eddig mostohán bánt az ügyfelekkel a piac.
Az RS Q3 a karosszéria morcosítása miatt 25 milliméterrel hosszabb (4410 mm), a dinamikai követelmények miatt ugyanannyival csökkent hasmagassága (145 mm). A brutálisan kiszélesített, hatalmas légbeömlőkkel tagolt orr azonban elvonja annyira az ember figyelmét, hogy ne foglalkozzon holmi méricskéléssel.
Az RS Q3 orrában ugyanaz az öthengeres, 2,5 literes turbómotor dolgozik, amely a TT RS és RS3 Sportback modelleket is hajtja. A közvetlen befecskendezéses benzinmotor legnagyobb teljesítménye a korábbi várakozásokkal ellentétben „csupán” 310 lóerő, ami 5200-6700/perc között áll rendelkezésre. A maximális forgatónyomaték 420 Nm 1500-tól egészen 5200/percig.A modell 5,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebességét 250 km/órában korlátozták – ha lesz is feloldásra jogosító csomag, arról legkorábban márciusban, a világpremieren nyilatkozik majd a gyár.
A motorhoz hétfokozatú S-Tronic sebességváltó csatlakozik, amelynek legfelső áttételét kifejezetten hosszúra, spórolósra méretezték. A dupla kuplungos váltó kézzel is működtethető, a sportos vezetést rajtautomatika segíti. Az ESC teljes mértékben kiiktatható, a gigantikus, 365 mm átmérőjű első féktárcsák külső éle hullámos kialakítású, amivel oldalanként egy kilót spóroltak a tervezők.
Az RS Q5 európai forgalmazása ősszel veszi kezdetét, a németországi vételár nem egészen kétszerese a belépőmodellének, ami Magyarországra nagyságrendlieg 17 millió forintot irányoz elő