F1: Webber továbbra is bízik a DRS-ben 1
F1: Webber továbbra is bízik a DRS-ben 37

Ahogy ismeretes, az új szabályok értelmében a pilóták az edzéseken sem aktiválhatják bármikor a DRS-t. Annak idején a hátsó szárny szabad nyitásával a hosszú váltóáttételek megválasztására akarták sarkalni a csapatokat, hogy az egyenesekben így elért magas végsebesség segítse az előzéseket.    
Webber szerint a DRS a szabályváltozás ellenére is hatékony marad. „A csapatok számára a nyitott és csukott állapot közti különbség továbbra is vonzó lehetőség marad” – nyilatkozta múlt héten Barcelonában. 
„A váltóáttételeketet a szárny nyitható állapotához képest kell kiosztani az időmérőn is, ez volt az, amiért a mérnökök annyira lelkesedtek” – árulta el a Red Bull pilótája.
Amíg a pilóták többsége azt szerette volna, hogy korlátozzák a DRS használatát az edzéseken, a mérnökök aggodalmukat hangoztatták, hogy ezzel az eszköz veszít hatékonyságából. „A versenyzők nem foglalkoztak azzal, hogy a fejlesztők mit mondtak, mivel nem nekik kell az autót vezetniük” – tette hozzá Webber, aki szerint végül jó kompromisszum született.
„A mérnökök továbbra is büszkék lehetnek a DRS hatásfokára és a fokozatkiosztásoknál továbbra is figyelni kell a magas végsebességre. Szerintem ezzel mindenki elégedett” – fejtette ki az ausztrál.  
A szakemberek többsége szerint az új szabályozás mellett akkor maradhat hatékony az állítható hátsó szárny, ha egy pályán több DRS zónát is kialakítanak. Webber elismerte, hogy ez nem mindenütt lehetséges. „Vannak olyan pályák, ahol a DRS hatása kevésbé jelentős. Ilyen a Hungaroring vagy Monaco. A többi helyszínen viszont jól működik, és mindenkinek érdeke, hogy kihasználja a benne rejlő lehetőségeket” – mondta.
Webber szerint a szabályozással a helyes irányba indultak. „A DRS-t arra találták ki, hogy segítse az előzéséket, így erejét a versenyekre szeretnénk tartogatni” – tette hozzá. „Elmondhatjuk, hogy a DRS pozitív hatással van vasárnaponként a futamokra. Miért kéne használnunk pénteken és szombaton?” 
„Azt hiszem, végül helyes döntés született. A pilóták egyhangúlag a szigorítás mellett voltak, hogy ne körözzünk nyitott szárnnyal. A DRS-t megtartjuk annak, amire való: az egyenesekben való gyorsításra és előzésre.”