Fénykibocsátó diódák, azaz LED-ek világítanak a hátsó lámpatestekben, de még a rendszámtábla üregében is – mindössze ennyi új információt tartalmaz a tavaly szeptemberi közleményhez képest az a tájékoztató, amellyel Genfben debütáló csodacsatárát harangozta be a Volkswagen

Hiába böngésszük a sajtóanyagot, nincs benne fontos újdonság, a Volkswagen már tavaly ősszel kiteregette lapjait. Úgyhogy most csak örüljünk, hogy jön.
Elmaradhatatlan a skót kockás üléskárpit

Elmaradhatatlan a skót kockás üléskárpit

Elmaradhatatlan a skót kockás üléskárpit


Illetve mégis, hiszen bár minden porcikájában azonos volt a mostanival, az őszi GTI csupán tanulmány volt, míg a márciusban érkező autó már az igazi lesz. Kétliteres TSI motorja ugyanúgy két teljesítményszinten választható, 220 vagy 230 lóerővel; utóbbihoz elülső differenciálzár is tartozik. A lóerőszint különbsége csupán jelképes, hiszen mindkét verzió ugyanolyan nyomatékos (350 Nm), kézi váltóval mindkettő 6,0 litert fogyaszt százon – tizednyi különbségek szólnak az izmosabb verzió javára a gyorsulás (6,5 / 6,4 mp) és a végsebesség (246 / 250 km/óra), illetve ellene a DSG váltóval mért fogyasztás (6,4 / 6,5 l/100km) terén.

A tanulmány változó áttételű kormányművéről most nem ejtett szót a Volkswagen, lehet hogy mégis takarékoskodnak a lőporral?

220 vagy 230 lóerő; utóbbi elektronikus segédletet kap kanyarban

220 vagy 230 lóerő; utóbbi elektronikus segédletet kap kanyarban

A Golf GTI forgalmazása a nagy piacokon májusban veszi kezdetét, a magyar importőr az év második negyedévére, tehát nagyságrendileg ugyanakkorra teszi az értékesítés kezdetét. Németországban a GTI belépő ára bő 17 százalékkal százalékkal haladja meg annak a Highline kivitelű, 140 lóerős 1.4 TSI motoros kéziváltós modellnek a vételárát, amely Magyarországon durván 6 450 000 forintba kerül.

Nem mondjuk, hogy nálunk is ezek az arányok érvényesülnek majd, de ha mégis, az 7 550 000 forintos árat jelentene – ezt azonban csupán megalapozott spekuláció, senki ne vegye készpénznek.