Ahogy a városi versenyzők alkalmazkodnak környezetükhöz, úgy képes a Parcour idomulni minden adott helyzethez. A vezető négyféle beállítás (komfortos, off-road, téli vagy versenypálya) közül választhat; a program módosítja a futóműbeállításokat, a motorvezérlést és természetesen a (12 centiméterrel variálható) hasmagasságot is.

A XX. század végén született urbánus sportágról, a számítógépes játékok által ihletett, épületeken ugrálós, háztetőkön szaladgálós parcourról nevezte el új tanulmány-párosát az Italdesign.

A roadster a merevítő tető hiányát szénszálas erősítésű bukókerettel ellensúlyozza. A V10-es motor a dizájn fontos eleme

A roadster a merevítő tető hiányát szénszálas erősítésű bukókerettel ellensúlyozza. A V10-es motor a dizájn fontos eleme

A klasszikus szépségű Parcour egy 550 lóerős V10-es Lamborghini középmotorral igyekszik megfelelni a sokszínű elvárásoknak. Verseny üzemmódban 3,6 másodperc alatt gyorsul százra. Ennél is érdekesebb azonban az, ahogyan a pályaalkalmasságot az ütőképes terepképességgel igyekszik összehangolni: a futómű nem csupán magasságában állítható, de rugórátája és csillapítása is alkalmazkodik a helyzethez. Minden keréknél két darab, himbákon keresztül dolgozó rugóstagot találunk; aszfalton ezek közül csak az egyik üzemel, a másikat akkor köti be a rendszer, ha buckákon és dűnéken folytatnánk a száguldást.

Genf egyik első premierje volt a Parcour...

Genf egyik első premierje volt a Parcour…

A Parcour utastere célszerű és minimalista. A hátra tolt üléseket fixen beépítették, helyettük a kormány és a pedálsor mozgatható. Külső csomagtér nincs, helyette az ülések mögé helyezhetünk be egyedileg formázott bőröndöket.

A vezetőt két részre osztott LCD képernyő tájékoztatja a jármű- és menetadatokról, a kezelőszerveket érintőképernyő helyettesíti, szellőzőrostéklyok helyett a műszerfal teljes szélességében ömlik be a levegő.