A világ legjobb nyugtatóját Svédországban gyártják, és Volvo a neve. A biztonsági fejlesztésekben hagyományosan élen járó autógyár nemrég oldotta meg a fényszóróval elvakítás problémáját, most pedig azt jelentette be a Genfi Autószalonon, hogy az új modellekbe automata fékezőrendszerrel egybekötött biciklis- és gyalogosfelismerő rendszert épít.
A probléma régi: a biciklisták hátulról, a semmiből előretörnek, és bevágnak a kocsi elé, megnövelve ezzel az ütközés kockázatát. Márpedig Európában a biciklis halálos balesetek fele autóval való ütközés következtében történik – mondjuk jellemzően nem ilyen helyzetekből, de valahol el kell kezdeni. Mivel a Volvo 2020-ra el szeretné érni, hogy modelljei közül egy se okozzon halálos balesetet, kifejlesztette a Gyalogos és Biciklista Észlelés rendszerét teljes automata fékezéssel.
A dolog technikai oldalát az autó központi egysége, a belső visszapillantó mögötti kamera (amit az elvakításelhárításhoz is használ az autó) és a hűtőrács mögé rejtett radar adja össze. A radar és a kamera észlelik a szinte láthatatlan biciklistát, és kettejük együttes jelzése után léphet érvénybe a fékezés. (Nehéz elképzelni, hogy egy satufék ne okozna mögöttünk érdekes közlekedési helyzetet, a fékezés inkább csak lassulást jelent – de amúgy is inkább egy koccanás, mint egy elcsapott kerékpáros.)
A Volvo mindig is elsők közt fejlesztette a biztonsági felszereléseket és rendszereket, gondoljunk csak a biztonsági övre, amit még az 50-es években fejlesztettek. A biciklistákat óvó rendszer alapjaként 2006-ban már fékezés támogató rendszert épített a modellekbe, 2010-ben pedig gyalogosfigyelő teljes automata fékezőrendszert rendszeresített.