A McLaren elismerte, komoly kihívásokkal szembesült a hideg, esős téli tesztek során, így szerény elvárásokkal utazik Ausztráliába, céljuk mindössze a biztos pontszerzés. 
Nem szokatlan kommunikációs stratégia ez egy F1-es csapat részéről, ám a wokingiaknál feltűnően nagy a visszafogottság. A McLaren részéről a csapatfőnök Martin Whitmarsh és pilótái, Jenson Button és Sergio Perez is óvatosan fogalmaznak bő egy héttel az Ausztrál Nagydíj előtt. 
Button szerint az idei erősorrendet különösen nehéz megjósolni, így azt sem könnyű megmondani, a McLaren hol lehet a mezőnyben. „A teszteken mindenki más üzemanyag-mennyiséggel megy, és az is nagy kérdés, ki mennyire koptatja a gumijait” – mondta a 2009-es világbajnok, akinek kellemes emlékei vannak Melbourne-ről, hiszen eddig háromszor nyerte meg az Ausztrál Nagydíjat – legutóbb éppen tavaly. 
F1: Csak pontszerzésre hajt a McLaren 1
F1: Csak pontszerzésre hajt a McLaren 25
„Sokféle téli teszten vagyok már túl: volt már rettenetes előszezonom, amit sikeres nyitófutam követett, de volt olyan is, hogy minden rózsásnak tűnt télen, aztán Melbourne-ben sehol nem voltunk” – árulta el Button, akinek a személyes felkészülése kiválóan sikerült, többek között futott egy egyéni félmaratoni rekordot.
A csapat másik pilótája, Sergio Perez különleges helyzetben van, mert 23 évesen, két sauberes év után dobták be a mély vízbe; meg kell küzdenie az elvárásokkal, illetve az autó és a csapat megismerésével. 
„Soha nem dolgoztam még ilyen keményen” – fogalmazott a mexikói, aki tisztában van vele, a mclarenes szerződés milyen fontos lépés a karrierjében. „Teljesen új autót építettünk, és mindössze 12 napunk volt csiszolgatni, illetve a felmerülő hibákat kijavítani, ami nem könnyű” – beszélt a téli tapasztalatokról Perez, aki a nehézségek ellenére magabiztosan várja a melbourne-i startot.
A legelgondolkodtatóbbak a csapatfőnök, Martin Whitmarsh szavai, aki nyilatkozatában kiemelte, hogy be kell érnie a gyökeresen új koncepciónak, amit az MP4-28-cal kezdtek el. 
„Eltökéltek vagyunk, hogy egész évben fejlesszük a modellt, és látjuk a lehetőségeket benne” – jelentette ki Whitmarsh. „Melbourne-be pontokért utazunk, hogy jó pozícióba kerüljünk a bajnokságban” – óvatoskodott. 
„A hideg téli tesztek hagytak kérdőjeleket maguk után. Nem tudjuk, más körülmények között például a gumik hogyan viselkednek. Emellett fejfájást okozott még pár probléma, amelyeket viszont remekül megoldott a csapat.”
Whitmarsh szerint a valós erősorrend csak március 17-én derül ki, hiszen még a kvalifikáció eredményei is csalókák lehetnek a versenytempó tekintetében. „Sosem becsüljük le az ellenfeleinket, így nem tudjuk, pontosan mire számítsunk. Még mindig sokat dolgozunk, hogy gyorsabbá tegyük az autót, és célunk, hogy Melbourne-be a megfelelő formába érkezzünk” – fogalmazott Whitmarsh, aki aligha felejti el, hogy a McLaren legutóbb 1998-ban nyert konstruktőri VB-t, a pilótái közül pedig legutóbb Lewis Hamilton diadalmaskodott még 2008-ban, így egyre sürgetőbb lenne eredményeket felmutatnia.