Azt követően, hogy az elmúlt három napban kiemelkedő teljesítmény nyújtva rázta le ellenfeleit, a Mexikó-rali zárónapján már nyugodtabban vezethetett volna Sebastien Ogier. Ám a Volkswagen versenyzőjét a nyitószakaszon meglegyintette a technika ördöge, 20 másodpercet töltött egy érzékelő probléma megoldásával.
A következő – külön pontokért zajló – gyorsaságin azonban már ismét elemében volt és megszerezte a szakaszgyőzelemért járó maximális három pontot. (Ostberg 2 pont, Latvala 1 pont). A harmadik szakaszon pedig már visszafogott autózás is elég volt számára, hogy megszerezze sorozatban második győzelmét. Svédországhoz hasonlóan Mexikóból is a maximális 28 ponttal távozott, ami nem meglepő, hiszen 23 szakaszból 16-ot ő nyert meg.
Pénteken még Mads Ostberg üldözte, de a norvég autója a generátor hibája miatt szombaton megállt (ma visszállva11-ként végzett). Ekkor Mikko Hirvonen vette az üldöző szerepét, igaz egyperces hátránnyal. A citroënes szombaton egy defekt nyomán három percnyire lemaradt így adva viszont esélyt a harmadik helyezett Thierry Neuvillnek, hogy vasárnap megpróbálja befogni őt.
A belga vasárnap támadásba is lendült, de egy túl rövidre mért féktáv után a susnyásban kötött ki. A Ford Fiesta sértetlenül megúszta, Neuville pedig úgy döntött jobb a biztos harmadik hely, amely így is pályafutása első dobogós eredménye. Ogier teljesítményét látva Hirvonen elégedett lehet a második hellyel, de biztosan nem boldog, hiszen győzni érkezett Mexikóba.
A 29 éves Ogiernek ez a tízedik győzelme, idén a második. Ennél jobb kezdésre aligha számíthatott, hiszen az évadnyitó Monte-Carlo-ralin második volt, azóta pedig uralja a pályákat. A Volkswagennél több mint elégedettek. Egyedül mi rajonfók sopánkodhatunk, hogy Sebastien Loeb miért nincs a mezőnyben, mert úgy tűnik végre valódi ellenfele lehetne.
Ogier 74 pontjával toronymagasan vezet a bajnokságban, hiszen 43 pontjával az a Sebastien Loeb a második, aki Mexikóban nem is indult és idén csak négy versenyt tervez. Mikko Hirvonen, aki teljes bajnokságot teljesít 30 ponttal a harmadik, vagyis máris 44 ponttal van a Volkswagenes mögött.
Ahogy arra számítani lehetett a top10-ben egyetlen változás történt vasárnap, Chris Attkinson befogta Ken Blockot és megelőzte, megszerezve a hatodik helyet. Az amerikai ennek ellenére biztosan elégedett, hiszen a tavalyi Finn-rali óta nem indult a WRC-ben és erre a versenyre is csak az utolsó pillanatban érkezett egy másik eseményről. Mindenféle teszt nélkül vágott neki a versenynek, remélve, hogy a top10-ben juthat. Ehhez képest ez a hetedik hely pályafutása legjobb rali-vb-s eredménye.
A 2013-as Mexikó-rali végeredménye (23/23 szakasz):
1. Sebastien Ogier Volkswagen 4ó30p27.0mp
2. Mikko Hirvonen Citroën + 3p28.9mp
3. Thierry Neuville M-Sport Ford + 4p23.8mp
4. Dani Sordo Citroën + 6p06.7mp
5. Nasser Al-Attiyah M-Sport Ford + 8p34.5mp
6. Chris Atkinson Abu Dhabi Citroen + 11p28.0mp
7. Ken Block Hoonigan Ford + 11p48.3mp
8. Benito Guerra CRT Citroën + 12p49.8mp
9. Martin Prokop Czech Ford + 14p29.0mp
10. Jevgenyij Novikov M-Sport Ford + 17p15.3mp
…
11. Mads Ostberg M-Sport Ford + 26p40.4mp
16. Jari-Matti Latvala Volkswagen + 55p03.3mp
A power stage eredménye:
1. Sebastien Ogier Volkswagen 13p0.5mp
2. Mads Ostberg M-Sport Ford + 5.9s
3. Jari-Matti Latvala Volkswagen + 8.2s
A világbajnokság eredménye a Mexikó-rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport 74 pont
2. Sebastien Loeb Citroën WRT 43 pont
3. Mikko Hirvonen Citroën WRT 30 pont
4. Dani Sordo Abu Dhabi Citroen WRT 27 pont
5. Mads Östberg Qatar M-Sport WRT 26 pont
6. Thierry Neuville Qatar WRT 25 pont
7. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport 15 pont
8. Martin Prokop JIPOCAR Czech National Team 14 pont
9. Bryan Bouffier Bryan Bouffier Team 10 pont
10. Nasser Al Attiyah Qatar WRT 10 pont
Gyártók
1. Citroën WRT 87 pont
2. Volkswagen Motorsport 81 pont
3. Qatar M-Sport WRT 37 pont
4. Qatar WRT 35 pont
5. Abu Dhabi Citroen WRT 23 pont
6. Jipocar Czech National Team 14 pont
7. Lotos WRC Team 12 pont
A következő verseny az április 11-13 között zajló Portugál-rali. Az évad első három versenye valamiért különleges volt, a portugál lesz az első „normális” futam, ahol valóban láthatjuk majd az erőviszonyokat.