A Koenigsegg Agera S nem hétköznapi jármű: 5.0 V8 turbómotorja 1040 lóerőt présel ki magából, teljes karosszériája, de még keréktárcsái is szénszálas kompozitból készülnek, így menetkész tömege kevesebb, mint 1,3 tonna.

24 karátos aranyfilm borítja a nyers karbon karosszériát, de ez még csak a kezdet. 350 millióba került az Agera S Hundra
350 millió az aranyozott Koenigsegg 19 Az idén tízéves gyár azonban úgy döntött, századik autójuk ennél többet érdemel, ezért vettek egy nagy adag 24 karátos aranyfilmet, és munkához láttak. A szénszálas panelekre felfestették az eltervezett motívumokat, de még mindig maradt a drága alapanyagból, ezért folytatták a munkát: jutott a légterelő aljára, a kipufogóra, a rugóstagok kitámasztóira, de még magukra a csavarrugókra is…

350 millió az aranyozott Koenigsegg 20 A jubileumi (Hundra svédül annyit tesz, száz) példányt egy lelkes gyűjtő számára készítette el a gyár, és mint ilyen, teljesen egyedi marad.

De hogy mégis megossza az élményt a világgal, Christian von Koenigsegg tíz darab, egyenként tíz, személyes általa szignált fotográfiából álló összeállítást bocsát forgalomba. Kevésbé exkluzív, de nem feltétlenül olcsóbb mulatság az a 300 oldalas album, amely a márka tíz évéről, a száz megépített autóról mesél az olvasóknak.

Mindkettő a zerotohundred@koenigsegg.com címen rendelhető meg; ha vásárolsz belőlük, szólj, megnéznénk!