Új értelmet ad a ‘tüzes kupé’ fogalmának a Chrysler-csoport legújabb visszahívása: mintegy 2500 darab, tavaly decemberben, illetve idén januárban gyártott Challenger modellbe rövidzárlatra hajlamos kábeleket építettek be.

Ezeket szeretnék villámgyorsan átvizsgálni, és addig is azt látják a legjobbnak, ha tulajdonosaik egyáltalán nem indítják be az autót – sőt, minél messzebb parkolnak bármilyen épülettől.

Udvariasan kiparancsolta ügyfeleit frissen vásárolt autóiból a Dodge: az elmúlt hónapokban gyártott V6-os Challengerek bármikor felgyulladhatnak

Challenger a tűzlépcső alatt. Ezzel szabad itt parkolni, hiszen a képen az 5.7 V8 motorral szerelt R/T kivitel látható. A 3.6 V6-osoknak ellenben átmenetileg semmi keresnivalója emberek közelében.

Challenger a tűzlépcső alatt. Ezzel szabad itt parkolni, hiszen a képen az 5.7 V8 motorral szerelt R/T kivitel látható. A 3.6 V6-osoknak ellenben átmenetileg semmi keresnivalója emberek közelében.

A visszahívásokat ritkán szokták ilyen radikális, ijesztően komoly tónusban megfogalmazni, de becsületükre legyen mondva, igazuk van: eddig hét autó gyulladt ki, és bár személyi sérülés nem történt, soha nem lehet tudni.

Az nem világos, hogy az életveszélyes autókat hogy fogják eljuttatni a márkaszervizekbe, de ezek után nyilván nem kérik meg a tulajdonosokat, hogy vigyék be saját maguk.

A hiba kizárólag a Challenger 3.6 V6-os verzióit érinti, és hátterükben a emberi jó szándék áll. A gyártóüzembe hibás specifikáció szerint érkezett meg egy adag alkatrész, és hogy ne álljon le a termelés, a mérnökök saját maguk megoldották a problémát – na ettől a megoldástól keletkezett a tűzveszély.