Ívelt LED-es nappali fények, áramvonalasabb orrkialakítás
Ívelt LED-es nappali fények, áramvonalasabb orrkialakítás

Ívelt LED-es nappali fények, áramvonalasabb orrkialakítás

Ívelt LED-es nappali fények, áramvonalasabb orrkialakítás


Annyi egyéb variáns után végre a rég megígért elektromos kivitelben is színre lép az Up – igaz, a piaci bevezetés még odébb van.

A szeptemberi világpremiert megelőzően március elején, egy szakmai konferencián bemutatta az e-Up előszériás példányát a Volkswagen.

Az autó ránézésre megkülönböztethető belső égésű motorral szerelt fivéreitől: polírozott könnyűfém keréktárcsák, kék hátterű VW-emblémák és a faron elhelyezett, e-up! feliratú embléma utal arra, hogy a jármű menet közben nem bocsát ki károsanyagot.

A hagyományos hajtáslánc helyébe egy 82 lóerő csúcsteljesítményű, tartósan 55 lóerőre képes villanymotor került; sebességváltó nincs. 210 Nm forgatónyomatékával fürgén rajtol el a méretéhez képest súlyos, közel 1,2 tonnás autó.

A műszerektől az öltésekig visszaköszön a VW e-kékje

A műszerektől az öltésekig visszaköszön a VW e-kékje

Országúton már elfogy a lendülete – 100 km/órára 14 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 135 km/óra -, de úgysem ez az Up valódi otthona, hanem a zsúfolt városi utcák.

Ezeket egy huzamban akár 150 kilométeren keresztül képes bóklászni; ha lemerült az akku, az üzemanyag-töltő nyílás helyén kialakított csatlakozón keresztül tölthető fel.

Opcióként univerzális, több gyártó által is szabványosított töltőberendezést rendelhetünk az autóhoz; az ebben kínált egyenáramú opcióval félóra alatt nyolcvan százalékos töltöttségi szintre hozható a 18,7 kwh kapacitású telep.