Bizarr és életveszélyes meghibásodás jutott a USA Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Intézetének (NHTSA) tudomására: több bejelentés is érkezett látszólag maguktól beinduló autókról. A hibát gyorsan leszűkítették a Subaru néhány típusára, azon belül is egy bizonyos extrával felszerelt verziókra.

A 2010 és 2012 között gyártott Legacy szedánok és Outback kombik, a 2012-es Imprezák és a 2013-as Crosstrek (nálunk XV) CVT-váltóval szerelt kivitelei voltak hajlamosak önállósítani magukat. Közülük is csak azokat a példányokat érintette a hiba, amelyeket Audiovox gyártású távirányítható motorindítással szereltek fel.

A ludas éppen a távirányító volt. Amennyiben elejtették, elemtartója megsérülhetett, és gombnyomás nélkül is kiadhatta az indítóparancsot, mégpedig folyamatosan: a megfigyelések szerint a szellemautók addig ismételgették a negyedórás melegítési ciklust, amíg ki nem fogytak az üzemanyagból.

Ezekhez hasonló kütyük okozzák a galibát. A gyári kulcs rendben van - igaz, nem is indítja a motort a távolból.
Ezekhez hasonló kütyük okozzák a galibát. A gyári kulcs rendben van - igaz, nem is indítja a motort a távolból.

Ezekhez hasonló kütyük okozzák a galibát. A gyári kulcs rendben van – igaz, nem is indítja a motort a távolból.

Ezekhez hasonló kütyük okozzák a galibát. A gyári kulcs rendben van – igaz, nem is indítja a motort a távolból.


A hiba első hallásra csupán idegesítőnek tűnhet, ám ha a zárt garázsban indul be a motor, az könnyen halálos szénmonoxid-mérgezéshez vezethet. A Subaru ezért most az összes érintett járművet visszahívja, és a sérült vagy sérülésre hajlamos távkapcsolót az eredeti gyári Subaru kulcsra cseréli.

Ezzel persze elvész a távindítás lehetősége, amiért valószínűleg kártalanítaniuk kell majd a több ezer vásárlót.

A Subaru tavaly ilyenkor 400 autót kényszerült visszahívni Észak-Amerikában hibás függönylégzsákok miatt; míg idén januárban a külső tükrökbe beépített környezeti megvilágító lámpák által okozott rövidzárlat kockázata indokolta 54 ezer idősebb autó visszahívását.