A nehéz időmérők után szürke, de száraz időben, 18 fokos levegő- és 24 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdődött a 2013-as bajnokság első versenye, az Ausztrál Nagydíj.
A rajtrácsra csak 21 autó állt fel, Nico Hülkenberg Sauberje elromlott. A mezőny többsége a szuperlágy gumin rajtolt, csak Adrian Sutil, Daniel Ricciardo, Sergio Perez és Pastor Maldoando választotta a közepes keveréket.
A startnál nagyon simán ment el a mezőny, semmilyen incidens nem történt. Vettel megőrizte az első helyet, de Mark Webber szokása szerint pocsékul kezdett, visszaesett. Lewis Hamiltonnak sem volt túl jó a kezdése, az első körben mindkét Ferrari megelőzte, és Kimi Räikkönen is elment mellette.
A 3. kör kezdetén Vettel vezetett, mögötte Massa, Alonso, Räikkönen, Hamilton, Nico Rosberg, Webber, Paul di Resta, Button és Adrian Sutil állt az első tízben.
A szuperlágy gumik hamar elkezdték megadni magukat: Button a 4., Webber az 5. kör végén cserélt, Vettel a 8. körre váltott a közepesre. Massa egy körig vezette így a mezőnyt, a brazil is kiment, majd Alonso és Räikkönen is cserélt.
Az élre került Mercedesek nagyon jól bántak a szuperlágyakkal, Hamilton csak a 13., Rosberg a 14. kör végén ment ki friss gumiért. A Force Indiához visszatért Sutil vezette a versenyt.
A futam negyedénél Sutil, Vettel, Massa, Alonso, Räikkönen, Hamilton, Rosberg, Button, Webber és di Resta sorakozott az első tízben.
Webber a 19. körben már másodszor cserélt kereket, az első közepes szettje 14 kört bírt, Alonso a 20., Sutil és Vettel a 21. körben váltott, a Force India-pilóta egy kiállást „ellopott” a többiekhez képest. A két német amúgy Alonso mögé tért vissza a pályára.
Vettel a 23. körben megelőzte Sutilt a 2. DRS-zóna végén.
A 25. körben Maldonado kötött ki az első kanyar kavicságyában, a 27. körben Rosberg húzódott félre, kiszálltak. Räikkönen közben kiválóan húzta el a második etapját, nagyszerű tempóval építette az előnyét az élen.
A futam felénél, a 29. körben cseperegni kezdett. A sorrend Räikkönen, Hamilton, Alonso, Vettel, Sutil, Massa, di Resta, Webber, Ricciardo és Button sorakozott a pontszerző pozíciókban.
A 30-31. körben kemény csata bontakozott ki Hamilton és Alonso között, amit végül a spanyol nyert meg, a mercedeses el is fékezte a gumiját, a kör végén ki is ment friss abroncsokért.
Räikkönen végül a 34. körben ment ki, a vezető helyről az 5. pozícióba tért vissza, de gyakorlatilag egy kiállást megspórolt a többiekhez képest, így kiváló helyzetben volt. Az ekkor a 3. helyen álló Sutil is bizakodva várhatta a végjátékot, amikor nála a szuperlágyas, gyors utolsó etap jöhetett.
Massa a 37., Vettel a 38. körben teljesítette a harmadik cseréjét, a 40. körben elment az egyre jobban kopó gumikon haladó Hamiltont, majd ugyanezt tette vele Massa is egy kicsit később. A 2008-as bajnok a 43. körre újra kereket cserélt, a 6. helyre tért vissza.
Räikkönen ugyanekkor visszavette a vezetést Sutiltól. A sorrend az előzést követően Räikkönen, Sutil, Alonso, Vettel, Massa, Hamilton, Webber, Vergne, di Resta és Button volt a top10-ben.
Sutil közepes keverékű gumijai a 44-45. körre kezdtek elfogyni, a nagy kérdés az volt, meddig húzza rajtuk, hogy a lehető legrövidebb etapja legyen majd a kötelezően használandó szuperlágyak felvétele előtt. A 46. körben Alonso meg is előzte a németet, aki a kör végén meg is ejtette a cserét, az 5. helyre tért vissza.
A Force Indiá-s az 51. körre omlott össze, a szuperlágyak nem bírták a tempót, előbb Hamilton, majd Webber is megelőzte, küszködött.
Öt körrel a vége előtt Räikkönen vezetett, mögötte Alonso – lőtávolon kívül -, aztán Vettel, Massa, Hamilton, Webber, Sutil, di Resta, Button és Romain Grosjean várhatott pontokat.
Változás már nem történt, de Räikkönen azért még megfutotta a leggyorsabb kört, mielőtt megszerezte volna a pályafutása 20., lotusos karrierje második győzelmét. A 2007-es bajnok másodszorra nyert az Albert Parkban.
A finn és a Lotus kiválóan kezelte a gumikat, míg a mögötte állók három kiállással jutottak a végéig. A dobogóra a végén egy kicsit már küszködő Fernando Alonso és a pole-t fölényesen megszerző címvédő, Sebastian Vettel ért fel.
A további pontszerző helyeken a régi formájában lévő Massa, Hamilton, Webber, Sutil, di Resta, Button és Grosjean ért be.
Az egyéni bajnokságban a fenti sorrend érvényesül, a konstruktőriben a Ferrari vezet. Az idény jövő hétvégén a Maláj Nagydíjjal folytatódik.
Ausztrál Nagydíj, Melbourne, 2013.03.17.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Kimi Räikkönen
- Lotus F1 Team
- 1:30:03,225
- 58
- 2
- Fernando Alonso
- Scuderia Ferrari
- + 12,4
- 58
- 3
- Sebastian Vettel
- Infiniti Red Bull Racing
- + 22,3
- 58
- 4
- Felipe Massa
- Scuderia Ferrari
- + 33,5
- 58
- 5
- Lewis Hamilton
- Mercedes AMG Petronas
- + 45,5
- 58
- 6
- Mark Webber
- Infiniti Red Bull Racing
- + 46,8
- 58
- 7
- Adrian Sutil
- Sahara Force India
- + 1:05,0
- 58
- 8
- Paul di Resta
- Sahara Force India
- + 1:08,4
- 58
- 9
- Jenson Button
- Vodafone McLaren Mercedes
- + 1:21,6
- 58
- 10
- Romain Grosjean
- Lotus F1 Team
- + 1:22,7
- 58
- 11
- Sergio Perez
- Vodafone McLaren Mercedes
- + 1:23,3
- 58
- 12
- Jean Eric Vergne
- Scuderia Toro Rosso
- + 1:23,8
- 58
- 13
- Esteban Gutierrez
- Sauber
- + 1 kör
- 57
- 14
- Valtteri Bottas
- Williams F1 Team
- + 1 kör
- 57
- 15
- Jules Bianchi
- Marussia F1 Team
- + 1 kör
- 57
- 16
- Charles Pic
- Caterham F1 Team
- + 2 kör
- 56
- 17
- Max Chilton
- Marussia F1 Team
- + 2 kör
- 56
- 18
- Giedo van der Garde
- Caterham F1 Team
- + 2 kör
- 56
- 19
- Daniel Ricciardo
- Scuderia Toro Rosso
- kiesett
- 40
- 20
- Nico Rosberg
- Mercedes AMG Petronas
- kiesett
- 26
- 21
- Pastor Maldonado
- Williams F1 Team
- kiesett
- 24
- 22
- Nico Hülkenberg
- Sauber
- nem indult
- 0
- Legjobb kör: 1:29,274 Kimi Räikkönen