Az AXA 2012-es autós népszavazásának eredménye szerint minél drágább az autónk, annál több örömöt okoz a vezetésük. Sokkoló kivételek azonban akadnak bőven.
A biztosítótársaság arra volt kíváncsi, ügyfelei élvezeti cikknek vagy helyváltoztatásra szolgáló eszköznek tekintik-e autójukat. Átlagosan tízből hét ember (69%) számára örömforrás az autóvezetés, mindössze nyolc százalékuk gondolja azt, hogy kényszerű nyűg, ha be kell ülnie a volán mögé.
A legelégedettebbek a luxusmárkák vásárlói. A BMW (82%), az Aston Martin (78%) és a Lexus (78%) tulajdonosok elsöprő többsége szerint autójuk vezetése a nap vidámabb percei közé tartozik.
A drága autó azonban nem garancia az élményre: a Volvo vásárlók kevesebb mint felel (46%) leli örömét a vezetésben, ötödük számára az autó nem több az A-ból B-be egyszerű eszközénél. A Land Rover (59%) helyzete sem sokkal rózsásabb, a leginkább kiábrándító azonban a Ferrari teljesítménye: azt gondolnánk, ennyi pénzért örök eufória a jussunk, ehhez képes csak a tulajdonok 57 százaléka élvezi drága játékszerét a mindennapokban.
|
Ezek után aligha meglepő, hogy a dobogós luxusautókat egészen hétköznapi márkák követik: a negyedik helyen a Seat, rögtön utána a Peugeot áll 76, illetve 75 százalékkal. Tőlük alig valamivel maradnak le a Mini (73%), a Ford (68%) és a Toyota (64%) pilótái.
Az autóvezetést leginkább megkeserítő tényezőként a legtöbben (62%) az üzemanyagok és a fenntartás egyre borsosabb árát jelölték meg (aha, így már értjük a Ferrarit). A dugókat (47%) és a szigorú korlátozásokat (18) is sokan gyűlölik – utóbbiak között különösen nagy számban képviseltetik magukat az Alfa Romeo tulajdonosok, ehhez nem fűznénk kommentárt.