Ahogy az X6 egészen másokat szólított meg, mint az X5, úgy az X4 sem az X3-tól fogja elvenni a vevőket – mondta a héten az autógyártó értékesítési igazgatója azon a sajtóeseményen, amelyen megerősítették: a kupés vonalvezetésű, alacsonyabb tetővonalú autó már jövőre piacra lép. 

Korábban szó volt 2013-as bevezetésről is. Igyekezniük kell, hiszen szintén a jövő évtől kapható a modell várhatóan legnagyobb ellenfele, a Porsche Macan. Az Audi Q5, a Mercedes GLK vélhetően megmarad az X3 konkurensének.
Az X4 a többi szabadidő-modellel együtt (kivéve a Lipcsében és Kínában gyártott X1-et) kizárólag a BMW észak-amerikai üzemében készült majd. Itt komoly kapacitásnövelést terveznek: a márka tavaly csak az X3-ból 35 ezerrel többet tudott volna eladni, ha képes a keresletnek megfelelő mennyiséget gyártani. 
Az X3 globális darabszámai tavaly 27 százalékkal gyarapodva megközelítették a 150 ezret. Alig kevesebb fogyott az X1-ből (147 ezer); míg az X5 109, az X6 pedig 43,5 ezer példányban talált gazdára. 
Az X4 műszaki alapjait, beleértve a négy- és hathengeres motorokat is, az X3 adja. Korábbi értesülések szerint elképzelhető egy X4 M verzió is, amely a leendő, hatodik generációs M3 soros hathengeres motorjának áthangolt kivitelét kapná meg.