F1: Button zavarba jött a tempótól 1
F1: Button zavarba jött a tempótól 71

A McLaren Ausztráliában kezdődő idei küszködése folytatódott az első, száraz körülmények között zajló szepangi szabadedzésen. A csapat teljesítményét érzékletesen jellemzi, hogy Button lassabban ért körbe a maláj pályán, mint Lewis Hamilton egy évvel ezelőtt a McLaren tavalyi modelljével.
Sam Michael, a csapat sportigazgatója szerint kezdik megérteni a problémát, ám nem nyilatkozott arról, hogy mennyi idő alatt lesznek képesek utolérni az élmezőnyt. A csapat pilótái egyelőre 1,3 másodperccel vannak lemaradva az élmenő Kimi Räikkönen idejétől, és jelen állás szerint nem férnek be a top 10-be.  
Meglepetésként érte ugyanakkor a csapatot és az ellenfeleiket is, hogy a délutáni eső közepette az átmeneti gumikon a brit pilóta lett a leggyorsabb.
„Nem tudom, miért van ez így” – ismerte el a 2009-es világbajnok. „Mindannyian kicsit zavarban vagyunk, hiszen érthetetlen, hogyan lehetünk ennyivel lassabbak száraz körülmények között. Talán kevesebb benzint cipeltünk, mint mások, de már Melbourne-ben is feltűnt, hogy az átmeneti gumikat jobban működésre tudjuk bírni.”
Button szerint nem tehetnek mást, mint hogy lázasan keresik a magyarázatokat. „Talán ez segít majd a fejlesztésekben is, ám most leginkább arra kell koncentrálnunk, hogy szárazon miként lehetnénk gyorsabbak. A pálya simább, ami a segítségünkre lehet. Nem fogunk az élen harcolni, de közelebb kerülhetünk ahhoz, hogy kihozzuk magunkból a maximumot.”
Sam Michael szerint a problémákat a McLaren tervezőközpontjában kell orvosolni, ami időbe telik. „Nagyon sokat segít, hogy tudjuk, mire kell koncentrálnunk a teszteken. A beállításainkkal eleve az érzékeny részek megértésére koncentrálunk” – árulta el.
A sportizgazgató szerint egyszerre több feladaton is kell dolgozniuk, így pillanatnyilag nem lehet megmondani, vajon Kínában vagy Bahreinben érik-e utol az élmezőnyt. „Amint lehetséges” – mondta Michael.
Jenson Button a pénteki edzésnap után hozzátette, szerinte Ausztráliával ellentétben ezúttal nem fognak taktikázni az időmérőn. „Nem hiszem, hogy olyan mértékű gumikopással számolhatunk, mint egy hete” – vélekedett. „Ha egyáltalán a top 10-ből indulhatunk, akkor sem lesz értelme taktikáznunk, mert nem ugyanolyan lesz a helyzet, mint egy hete Melbourne-ben.”