Ötszáz kilogramm alá szeretné csökkenteni kultikus sportkocsijának, az Atomnak a tömegét a gyártó.
|
A világ legtöbb autójához ehhez a motort is ki kellene szerelni a karosszériából. A puritán és hiperkönnyű autó eleve nem nyom többet 545 kilónál, tehát elvileg könnyűnek hangzik a feladat, ám itt másfajta probléma akad: nincs mit eltávolítani róla.
Nincs hát más lehetőség: jönnek a méregdrága nyersanyagok. A brit manufaktúra úgy döntött, titánra cseréli az Atom acél csővázát. Ezzel nagyjából negyven kilót fognak tudni megspórolni, amivel túllépni nem tudják ugyan a fél tonnás célértéket, de – ahogy a régi mérnökvicc mondja – kellőképpen közel kerülhetnek hozzá.
Kérdés persze, hogy mi lesz mindennek az ára, a titán ugyanis a speciális megmunkálási követelmények miatt rendkívül drága. Ezért az Ariel vezetői két lehetőséget tudnak elképzelni: vagy versenycélokra használnák a pehelykönnyű vázat, vagy limitált szériában dúsgazdag vevőknek kínálnák azt – igaz, a kettő kategória valószínűleg át is fedi egymást.
Az alapkivitelében 205 lóerős Ariel Atom csúcsváltozatát, az 500 lóerős 3.0 V8 kivitelt egyébként is csak ez a réteg tudja megfizetni, így számukra elérhetővé válhat az 1 kg/LE tömeg-teljesítmény arányú álomautó.