Hajszál híján 15 centivel rövidebb és 55 mm-rel alacsonyabb nagytestvérénél, a vele csupán 25 százalékban azonos Range Rovernél a brit luxusterepjáró-márka megújult modellkínálatának harmadik tagja, a Range Rover Sport. Ez persze nem jelenti azt, hogy apró volna: az autó 4,85 méter hosszú, így csomagtartójában elfér a korábban beígért +2 ülés.
Közvetlen elődjéhez képest szembeötlőek a változások: 62 mm-rel hosszabb, 55-tel szélesebb, mint az elődmodell, mások az arányai is (laposabb szögben álló szélvédő, 17,8 centiméterrel megnövelt tengelytáv), így összhatásában valóban sportosabb, ráadásul áramvonalasabb is annál.
Átdolgozták a légrugózást, a korábbi 227 helyett 278 milliméterre nőtt a maximális szabad hasmagasság, ugyanakkor a felfüggesztés alsó végpontját 10 milliméterrel lejjebb vitték, hogy az utasok könnyebben szállhassanak ki és be – a teljes szabályozási tartomány 185 mm.
Szintén új, elektromos rásegítésű a kormánymű, összkerékhajtásból pedig kétféle is rendelhető az autóhoz – az egyik komoly terepjárásra alkalmas, felezővel, központi differenciálzárral, a másik egy 18 kilóval könnyebb, felező nélküli Torsen rendszer, ami bőven elegendő az átlagos SUV-vásárlók igényeinek.
Kezdetben két motorral, az 510 lóerős, kompresszoros 5.0 V8-cal, valamint a 292 lóerős 3.0 SDV6 dízellel lesz kapható az autó. Jövő év elején jön még két dízel (3.0 TDV6 258 LE és 4.4 SDV8 339 LE), valamint egy dízel hibrid hajtáslánc. Minden variáns nyolcfokozatú automata sebességváltót és start-stop automatát kap.
Ahogy a Range Rover, úgy a Sport modell is könnyebb elődjénél – akár 420 kilóval, motortól és felszereltségtől függően, miközben a karosszéria 39 százalékkal merevebb lett. A belső tér kialakításában az Evoque által meghatározott, sportos üléshelyzet és a nagyobb tengelytávból adódó jobb helykínálat a meghatározó. A harmadik üléssor csak átmeneti használatra alkalmas, viszont motoros mozgatást kapott.
A Range Rover Sport kényelmi, biztonsági és terepfunkciói között számos újdonsággal találkozhatunk, a színes head-up displaytől kezdve a táblafelismerésen át a vízmélység-érzékelőig, amely folyamatosan tájékoztatja a vezetőt, biztonságos-e a gázló, amelyen éppen átkel – a modell gázlómélysége egyébként a korábbi 85 helyett immár kerek 100 centi.