Tavaly nagyjából 62,5 millió autó talált gazdára glóbuszunkon. Az első 10-ben három Fordon kívül két Toyota- és két Volkswagen-típus van
Tavaly nagyjából 62,5 millió autó talált gazdára glóbuszunkon. Az első 10-ben három Fordon kívül két Toyota- és két Volkswagen-típus van
Fotó megosztása:
1. Toyota Corolla, 1 097 132 db. Értékesítési darabszámai alapján a Corolla a világelső, mert a Toyota egy modellnek veszi a Corollát, az Aurist, a Rumiont és a Matrixot, míg a VW külön számítja a Golfot és a Jettát. A Corolla érdekessége, hogy tavaly összesen három generáció volt piacon belőle, mert Japánban már árulták az itthon kapható utáni verziót, Kínában pedig az eggyel korábbi modellt
1. Toyota Corolla, 1 097 132 db. Értékesítési darabszámai alapján a Corolla a világelső, mert a Toyota egy modellnek veszi a Corollát, az Aurist, a Rumiont és a Matrixot, míg a VW külön számítja a Golfot és a Jettát. A Corolla érdekessége, hogy tavaly összesen három generáció volt piacon belőle, mert Japánban már árulták az itthon kapható utáni verziót, Kínában pedig az eggyel korábbi modellt
Fotó megosztása:
2. Ford Focus, 1 036 683. Nincs messze a korona a Focusnak, amely két generációval érte el ezt az eredményt. Kínában és Oroszországban nagyon kapós a Focus, de sokféle karosszériájával és modern motorjaival Európában sem fogy rosszul
2. Ford Focus, 1 036 683. Nincs messze a korona a Focusnak, amely két generációval érte el ezt az eredményt. Kínában és Oroszországban nagyon kapós a Focus, de sokféle karosszériájával és modern motorjaival Európában sem fogy rosszul
Fotó megosztása:
3. Hyundai Elantra, 829 192 db. 2011-ben még második volt az i30 testvérmodellje 1 010 000 darabbal, karnyújtásnyira a világelsőségtől, de értékesítései visszaestek. Hazai piacán, Dél-Koreában megőrizte első helyét, de ott is 15 százalékkal kevesebb talált gazdára belőle. Ha hozzáadnánk a tavalyi 199 725 darab i30-at, előrébb végezne
3. Hyundai Elantra, 829 192 db. 2011-ben még második volt az i30 testvérmodellje 1 010 000 darabbal, karnyújtásnyira a világelsőségtől, de értékesítései visszaestek. Hazai piacán, Dél-Koreában megőrizte első helyét, de ott is 15 százalékkal kevesebb talált gazdára belőle. Ha hozzáadnánk a tavalyi 199 725 darab i30-at, előrébb végezne
Fotó megosztása:
4. Toyota Camry/Aurion, 797 466 db. 1996-ban a Ford Taurus volt az utolsó amerikai autó a személyautó ranglista élén. Azóta Amerika legnagyobb darabszámban eladott személyautója azóta a Toyota Camry (kivéve 2001-et, amikor az Accord győzött). Mivel az Uralon túli vodkagőzben is tudják a népek, hogy nem lesz vele gondjuk, a Camry bejött negyediknek
4. Toyota Camry/Aurion, 797 466 db. 1996-ban a Ford Taurus volt az utolsó amerikai autó a személyautó ranglista élén. Azóta Amerika legnagyobb darabszámban eladott személyautója azóta a Toyota Camry (kivéve 2001-et, amikor az Accord győzött). Mivel az Uralon túli vodkagőzben is tudják a népek, hogy nem lesz vele gondjuk, a Camry bejött negyediknek
Fotó megosztása:
5. Chevrolet Cruze, 784 014 db. Itthon a Cruze a Fluence-Rapid tengely mentén keresi a vásárlókat, de 238 ezer darabbal az Egyesült Államokban igazán nagy spíler. Ez a Chevrolet legnagyobb darabszámban eladott autója a világon, az Astra J-vel közös padlólemezen
5. Chevrolet Cruze, 784 014 db. Itthon a Cruze a Fluence-Rapid tengely mentén keresi a vásárlókat, de 238 ezer darabbal az Egyesült Államokban igazán nagy spíler. Ez a Chevrolet legnagyobb darabszámban eladott autója a világon, az Astra J-vel közös padlólemezen
Fotó megosztása:
6. Volkswagen Passat/Magotan, 782 694 db. A Passat neve alatt a mifelénk ismert modell illetve a nagyobb és sokkal olcsóbb amerikai Passat értékesítéseit összesítik, de ide számít a kínai verzió is, amely Magotan néven fut
6. Volkswagen Passat/Magotan, 782 694 db. A Passat neve alatt a mifelénk ismert modell illetve a nagyobb és sokkal olcsóbb amerikai Passat értékesítéseit összesítik, de ide számít a kínai verzió is, amely Magotan néven fut
Fotó megosztása:
7. Ford F-150, 781 330 db. Észak-Amerika Suzuki Swiftje hagyományosan a Ford F pickup, azon belül is a legkisebb modell. Egykor percenként öt kelt el belőle az Egyesült Államokban, csak Texasban minden percben egy. A 6,2-es V8-on kívül négyhengeres, kétliteres turbós benzines is van belőle illetve a brutális V6 két turbóval, amit mi is vezettünk
7. Ford F-150, 781 330 db. Észak-Amerika Suzuki Swiftje hagyományosan a Ford F pickup, azon belül is a legkisebb modell. Egykor percenként öt kelt el belőle az Egyesült Államokban, csak Texasban minden percben egy. A 6,2-es V8-on kívül négyhengeres, kétliteres turbós benzines is van belőle illetve a brutális V6 két turbóval, amit mi is vezettünk
Fotó megosztása:
8. Nissan Tiida/Versa/Sunny, 774 846 db. Sokféle néven kapható, de a kassza egy helyen cseng, bárhogy is hívják. A Tiidától kirázta a hideg az európai vásárlókat, de Ázsiában és Ausztráliában igen népszerű ez a szenvtelen használati tárgy
8. Nissan Tiida/Versa/Sunny, 774 846 db. Sokféle néven kapható, de a kassza egy helyen cseng, bárhogy is hívják. A Tiidától kirázta a hideg az európai vásárlókat, de Ázsiában és Ausztráliában igen népszerű ez a szenvtelen használati tárgy
Fotó megosztása:
9. Ford Fiesta, 742 037 db. Az elmúlt évben a Fiesta a Golf mögött második volt az összeurópai értékesítési ranglistán, ami a globális sorrend 9-ik helyére repítette. A kisautó tavaly még hatodikként zárt, de így is a Ford az egyetlen márka, amely három modellel szerepel a Top 10-ben
9. Ford Fiesta, 742 037 db. Az elmúlt évben a Fiesta a Golf mögött második volt az összeurópai értékesítési ranglistán, ami a globális sorrend 9-ik helyére repítette. A kisautó tavaly még hatodikként zárt, de így is a Ford az egyetlen márka, amely három modellel szerepel a Top 10-ben
Fotó megosztása:
10. VW Golf, 735 292 db. Az olcsóbb Golfból kevesebb fogy a Passatnál, de így is befért az első tízbe. A VW hagyományosan külön típusként számol a Golffal és lépcsőshátú testvéreivel. Ha a Jetta/Bora/Clasico/Sagitar 552 937 darabját összeadnánk a Golf számaival, nem a Corolla volna a világelső
10. VW Golf, 735 292 db. Az olcsóbb Golfból kevesebb fogy a Passatnál, de így is befért az első tízbe. A VW hagyományosan külön típusként számol a Golffal és lépcsőshátú testvéreivel. Ha a Jetta/Bora/Clasico/Sagitar 552 937 darabját összeadnánk a Golf számaival, nem a Corolla volna a világelső
Fotó megosztása: