A hétköznapi kihívások hétköznapi autóknak valók, gondolta a McLaren amerikai importőre, és az MP412C Spyder forgalmazásának örömére sajátos hangulatú eseményt szervezett.
A Colorado-hegységben található Loveland hágó a világ legmagasabban (3655 m) fekvő, egész évben nyitva tartó átjárója. Ide viteti fel magát a kisfilmen Chanelle Sladics, aki nem csak pimaszul helyes, de profi hódeszkásként a hegyhez is ért valamelyest.
A csúcsról aztán már csak lefelé lehet menni – ki erre, ki arra. De vajon megelőzi-e Sladics a McLaren-t, amelyet a különleges párbaj alkalmából Rhys Millen kétszeres drift világbajnok és a Pikes Peak hegyi felfutó összesített csúcstartója, nem mellékesen Hollywood egyik legnépszerűbb kaszkadőre vezetett? Nézd meg a filmet, és kiderül…
A könnyed kis flört után (bár a szakadék szélén driftelni még Millennek sem lehetett babaálom) lássunk valami egyszerűbbet, keményebbet, rövidebbet.
Az alábbi képkockákon egy csaknem teljesen szériaállapotú MP4-12C tűnik fel – motorját érintetlenül hagyták, csupán kerámia fékekkel, szuperkönnyű felnikkel és sportkipufogóval faragtak le néhány kilót a tömegéből.
És az eredmény: 10,55 másodperc negyed mérföldön, 216,51 km/óra a célvonalban. Ezzel a McLaren kupéja a világ második legfürgébb szériaautó, amely drag pályán megfordult – az első, természetesen, a földön kívüli Bugatti Veyron volt.
A filmen szereplő McLaren egy-egy lóerejének 2,25 kilogramm tömeget kellett mozgatnia ? így már érthető a 2,9 másodperces gyorsulás százra.