A Pirelli az idény egyik legextrémebb helyszínének számító szepangi pályára a közepes (fehér) és a kemény (narancs) keverékét szállította, de természetesen az esőgumik sem maradhattak el. Az utóbbiakra is szükség volt pénteken és szombaton is, hiszen a kvalifikáción is esett.
A gumiszállító motorsportfőnöke, Paul Hembery így értékelte a szombat délutánt:
„Többféle stratégiát is láttunk már a Q1-ben is, egyes csapatok a kemény, mások a közepes keveréken mentek ki. A szokásostól eltérően néhány élcsapat is a lágyabb keveréket tette fel már a Q1-ben, hogy így megspóroljanak egy szett keményet a futamra.”
„Az eső aztán teljesen átalakította a kvalifikációt. A pálya folyamatos felszáradása miatt a Q3 utolsó másodperceire maradt a döntés. Az aszfalt már közel járt az átbillenési ponthoz, de végül maradtak az intermediate gumik, a fő kérdés az volt, ki tudja az utolsó pillanatban legjobban kihasználni az egyre szárazabb felületet” – magyarázta a szakember, emlékeztetve, hogy az esőgumik használata miatt holnap a top10 tagjai is mind szabadon választhatnak majd keveréket a rajthoz.
„Most, hogy mindenki szabadon dönthet, bármilyen stratégia lehetséges. Körülbelül 8 tizedes sebességkülönbség van a két keverék között, az adataink pedig három kiállást valószínűsítenek holnapra. Persze ismerve a malajziai viszonyokat, nem lesz meglepő, ha valamikor megint előkerülnek az esőgumik is.”
A Pirelli saját számításai szerint a Maláj Nagydíjon – végig száraz körülményeket feltételezve – a három kiállásos stratégia lehet a leggyorsabb, és a kemény keverék kaphatja a főszerepet.
A nyerő stratégia a közepes-kemény-kemény-kemény sorozat lehet, a 9., 25. és 40. kör környékén megejtett cserékkel. Alternatíva a közepes-közepes-kemény-kemény kombináció, ezzel a 13., 25. és 41. kör körül kellene a bokszba látogatni.