A Force India hétvégéje kiválóan indult Szepangban, Adrian Sutil valósággal remekelt a szabadedzéseken, sőt az időmérő edzés első szakaszában is ő futotta a legjobb kört. A kvalifikáció eső áztatta szakaszában már nem voltak olyan meggyőzőek, ám a futamon ismét ígéretesen haladtak Paul di Restával együtt a pontszerzés felé.
Aztán elérkeztek a kerékcserék, amelyek egy darabig még a rémálmaikban fogják kísérteni a szerelőket, versenyzőket és a csapatvezetőket egyaránt. Előbb Sutil vesztegelt a bokszban, ám mögötte di Resta érkezett volna a saját kerékcseréjére, így neki is végig kellett asszisztálni az ügyetlenkedést. Majd a következő etapban di Restával történt meg ugyanez.
Adrian Sutil szerint mindkettejük kocsijával ugyanaz történt. „Az autók kerékanyájával volt gond, és ez rengeteg időnkbe került a bokszban” – idézte fel a keserű emlékeket. „Egyelőre nem tudjuk pontosan a hiba okát.”
Az integrált kerékanyákra épülő kerékcsere-rendszert Ausztráliában használta először a Force India, minden gond nélkül, ám Malajziában sokkal nagyobb hőség volt, a melegben jobban szorultak a kitágult alkatrészek – ez lehetett a problémák egyik oka.
A csapat tulajdonosa, Vijay Mallya érthető csalódottsággal beszélt a hétvégéről. „El vagyunk keseredve, mert remek volt a tempónk egész hétvégén. A versenyen száraz pályán di Resta volt az egyik leggyorsabb, aztán jöttek a gondok a bokszban a kerékanyákkal” – mondta a csapatfőnök.
„Amikor másodszor is előjött ugyanaz a hiba, világossá vált, hogy nem fogjuk tudni orvosolni a futam alatt. Arra a döntésre jutottunk, hogy elővigyázatosságból mindkét autónkat kihívjuk, és alaposan kivizsgáljuk az esetet” – árulta el Mallya. „Frusztráló, de ilyen ügyek előfordulnak az autóversenyzésben. Az autónk sebessége továbbra is nagyon jó, Kínára pedig megoldjuk a problémáinkat.”
Bob Fernley, a Force India csapatfőnök-helyettese hozzátette, hogy nem fognak visszalépni, és továbbra is használni fogják az integrált kerékanyákat. „Nem léphetünk vissza. Orvosolnunk kell a hibákat, és használnunk a fejlesztéseinket” – jelentette ki a mérnök. „Ma már mindenki 4 másodperc alatt cserél kereket. Ha a hagyományos megoldást választjuk, 4 másodpercnél hosszabb bokszkiállásaink lesznek, amit nem engedhetünk meg magunknak.”