A budapesti utcakép valaha szerves részét képező Ikarus 180-asok egyetlen felújított darabja, április 6-tól egyelőre kísérleti jelleggel közlekedik a Széll Kálmán tér és a szentendrei BKV Városi Tömegközlekedési Múzeum között. A 40 ülőhelyes autóbusz minden szombaton háromszor indul a budapesti Széll Kálmán térről. A járműre 9:30-kor, 12:00-kor és 14:30-kor lehet felszállni a metrópótló autóbuszok megállóhelyéről.
A nosztalgiabuszra visszafele a szentendrei hév-pótló autóbuszok megállójában lehet felszállni 11:15-kor, 13:45-kor és 16:15-kor. Az utazásért a felnőtteknek egy útra 800 forintot, gyerekeknek 500 forintot kell fizetni, míg menettérti jegy megváltása esetén 1000, illetve 600 forintba kerül a nosztalgiajárat igénybevétele.
A járművön lehetőség van olyan jegy vásárlására is, mely tartalmazza az utazás, továbbá a múzeum tárlatának megtekintésének díját. Ebben az esetben a felnőtteknek 1100 forintot, a gyermekeknek 750 forintot kell fizetni. A menettérti jegyek e változata 1300 és 950 forintba kerül.
Ezer darab évente
Az Ikarus 180-as csuklós autóbusz prototípusát az 1961-es Budapesti Nemzetközi Vásáron mutatták be. A kiállított jármű megfelelő hajtáslánc hiányában azonban még nem volt üzemképes. A sorozatgyártás megkezdését követően a típusból, illetve szóló változatából a 556-ból évente legalább ezer darab készült idehaza. A típuscsalád népszerűségét jelzi, hogy a gyár ötvenezredik autóbusza is Ikarus 180-as volt.
A főként városi üzemre gyártott változatokat főként a szovjet, a lengyel, a kelet-német, a román, a bolgár, továbbá egyiptomi, iraki, tunéziai, lengyel és mongol városokba exportálták. Idehaza az Ikarus 180 főként a fővárosi autóbuszpark gerincét képezte, vidékre ugyanis alig jutott ebből a típusból.