A Maláj Nagydíjon történtek mind a Red Bullt, mind a Mercedest kényelmetlen helyzetbe hozták, hiszen a nézők gyors egymásutánban mindkét csapatnál működés közben szembesültek azF1 egyik szabályos, de nem túl vonzó aspektusával, a csapatutasítással.
Míg a Red Bullnál inkább Sebastian Vettel engedetlensége keltett felháborodást, a Mercedesnél sokaknak – még magának a kedvezményezettnek, Lewis Hamiltonnak is – épp az volt visszatetsző, hogy a főnök, Ross Brawn visszafogta Nico Rosberget.
A szepangi események még Sanghajban is fő témának számítottak a Kínai Nagydíj hétvégéjének kezdetén.
A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko a héten már azt nyilatkozta, hogy ezután nem kívánnak élni a csapatutasításokkal, amit pénteken a csapatfőnök, Christian Horner is megerősített:
„Beszéltem Dietrichhel (Mateschitz, tulajdonos), és egyetértettünk, hogy a Red Bullnál nem rajongunk a csapatutasításokért, ezért a futam végén nem fogunk ilyeneket kiadni. Azt azonban elvárjuk a pilótáinktól, hogy a csapattól kapott információknak megfelelően cselekedjenek.”
Hornernek kellemetlen pillanatokat okozott Vettel csütörtöki nyilatkozata, amelyből kiderült, hogy valójában megbánás nélkül kért bocsánatot korábban, hiszen állítása szerint újra előzne egy ugyanilyen helyzetben. A csapatfőnökök sajtókonferenciáján Hornernél arról érdeklődtek, hogy ez nem ássa-e alá a tekintélyét.
„A futamon nem azt tette, amit mondunk. Hogy örültem-e? Nyilván nem. Beszéltünk-e erről utólag? Igen. Bocsánatot kért? Igen. Tanult belőle? Szerintem igen. Megtenné-e újra? Szerintem azért kétszer is meggondolná. Hogy megroggyant-e a vezetői pozícióm? Nem hiszem. A kezdetek óta vezetem a Red Bull F1-es csapatát, ott voltam az összes győzelemnél és bajnoki címnél.”
„Sebastian tegnap világossá tette az álláspontját, elmondta a saját érveit, kettejük viszonyát meg már régóta ismerjük, sosem voltak puszipajtások. Így van ez négy-öt éve már, mindig sikerült kezelnünk és ugyanebben az időszakban több mint 2000 pontot, 35 futamgyőzelmet és hat bajnoki címet is szereztünk velük. A csapat számára nincs sem újdonság, csak most egy kicsit nyilvánosabb lett a dolog.”
Horner mellett Brawnt is megkérdezték a mercedeses helyzetről, ő leszögezte, hogy a szepangi utasítás ellenére nincs náluk pilótasorrend.
„Először is: nincs pilótahierarchia a csapatunknál. Mindketten ugyanolyan státuszban vannak. Persze egy küzdelmes idény során végül előnybe kerülhet az egyikük, és ezt az év végén már figyelembe kell venni. Akkor az esélytelenebbtől már elvárnánk, hogy segítse azt, aki talán még megnyerheti a bajnoki címet. Csak ennyi az elvárásunk a pilótáinkkal szemben.”
A főnök hozzátette, hogy teljes mértékben megértette Rosberg csalódottságát, sőt főnökként ő maga lett volna csalódott, ha a futam után nem elégedetlen a német. Brawn titkolózni sem akar.
„Voltam már párszor ilyen helyzetben. Nagyon fontos, hogy ne rejtegessük a dolgot. A titkos csapatutasítások sokkal rosszabb fényt vetnének ránk, mint annak az elfogadása, hogy az F1 egyszerre egyéni és csapatsport is, a kettőt pedig nem mindig könnyű összeegyeztetni. De mi szeretnénk, ha a pilótáink versenyeznének egymással. Csak egy szabály van: ne ütközzetek! Ezzel együtt lehet olyan kockázatos helyzet, amikor a csapat érdekében eldöntjük, mi legyen.”
A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda még Brawnnál is egyértelműbben fogalmazott: „Leültünk és megegyeztünk, hogy mostantól a pilótáink teljesen szabadon futhatják a versenyeiket.”