Rengeteget fejlődött az autók passzív biztonsága az utóbbi 10-15 évben, de az elvárások is egyre nőnek. Ma már nem gyenge karosszéria, hanem az ülés és a fejtámla a probléma
Rengeteget fejlődött az autók passzív biztonsága az utóbbi 10-15 évben, de az elvárások is egyre nőnek. Ma már nem gyenge karosszéria, hanem az ülés és a fejtámla a probléma
Fotó megosztása:
10. SEAT Exeo 77% Jól jelzi az autók fejlődését, hogy 77 százalékkal a SEAT Exeo is rajta van a listán. A térdlégzsák ellenére a lábak védelme tökéletlen és a mellkast is óvhatná jobban az autó. Ahhoz képest viszont, hogy az Exeo a 2000-ben bemutatott Audi A4 klónja, a négy csillag és a 77 százalék jó eredmény. A Jaguar XF 78 százalékkal épphogy megmenekült a szerepléstől a cikkben.
10. SEAT Exeo 77% Jól jelzi az autók fejlődését, hogy 77 százalékkal a SEAT Exeo is rajta van a listán. A térdlégzsák ellenére a lábak védelme tökéletlen és a mellkast is óvhatná jobban az autó. Ahhoz képest viszont, hogy az Exeo a 2000-ben bemutatott Audi A4 klónja, a négy csillag és a 77 százalék jó eredmény. A Jaguar XF 78 százalékkal épphogy megmenekült a szerepléstől a cikkben.
Fotó megosztása:
9. Mazda CX-7 76%. Mivel a Top 10-es témához tíz szereplő dukál, a Mazda SUV-ja is itt van, bár négy csillagjával, masszív karosszériájával, alapos felsőtest- és mellkasvédelmével igazából nem volna itt a helye. Látszik, hogy a hátulról becsapódó autókkal szemben nem készítették fel, ezért veszélyben van az első utasok nyaka
9. Mazda CX-7 76%. Mivel a Top 10-es témához tíz szereplő dukál, a Mazda SUV-ja is itt van, bár négy csillagjával, masszív karosszériájával, alapos felsőtest- és mellkasvédelmével igazából nem volna itt a helye. Látszik, hogy a hátulról becsapódó autókkal szemben nem készítették fel, ezért veszélyben van az első utasok nyaka
Fotó megosztása:
8. Dacia Lodgy, 72%. A Renault, amely a Mégane I révén az első négycsillagos, majd a Laguna II-vel az első ötcsillagos töréstesztet elérte, a Daciáknál bátran köt kompromisszumot a biztonság terén. A tetőoszlop deformációja elégtelen karosszéria-merevségre utal, a lábfejek és a comb védelme problémás. A Lodgy negyedik csillagja a nyak védelmén úszott el, mert ráfutásos balesetben nem óvja eléggé az utasokat az ostorcsapás-nyaksérüléstől
8. Dacia Lodgy, 72%. A Renault, amely a Mégane I révén az első négycsillagos, majd a Laguna II-vel az első ötcsillagos töréstesztet elérte, a Daciáknál bátran köt kompromisszumot a biztonság terén. A tetőoszlop deformációja elégtelen karosszéria-merevségre utal, a lábfejek és a comb védelme problémás. A Lodgy negyedik csillagja a nyak védelmén úszott el, mert ráfutásos balesetben nem óvja eléggé az utasokat az ostorcsapás-nyaksérüléstől
Fotó megosztása:
7. Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo, 68%. 2005-ben a kisautó roncsát büszkén tolhatták ki a gyártók a laborból a négy csillagos eredmény láttán. Az elvárások növekedésével ez ma már csak három csillagra elég, mert a ráfutásos balesetben veszélyesnek bizonyult fejtámla és ülésváz lerontja a trió eredményét
7. Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo, 68%. 2005-ben a kisautó roncsát büszkén tolhatták ki a gyártók a laborból a négy csillagos eredmény láttán. Az elvárások növekedésével ez ma már csak három csillagra elég, mert a ráfutásos balesetben veszélyesnek bizonyult fejtámla és ülésváz lerontja a trió eredményét
Fotó megosztása:
6. Jeep Compass, 61%. Kevés olyan nívótlan autó volt kapható Európában az utóbbi öt évben, mint a Jeep Compass vagy a Dodge Caliber. A karosszéria jó erős, a térd, a comb és ráfutásos balesetben a nyak védettsége problémás
6. Jeep Compass, 61%. Kevés olyan nívótlan autó volt kapható Európában az utóbbi öt évben, mint a Jeep Compass vagy a Dodge Caliber. A karosszéria jó erős, a térd, a comb és ráfutásos balesetben a nyak védettsége problémás
Fotó megosztása:
5. Citroën Nemo, FIAT Fiorino Qubo, Peugeot Bipper. Az ESP nélkül borulékony kisteherautók passzív biztonsága is gyengébb az átlagnál. Az Euro NCAP töréstesztje a alapján a combcsont és a térd védelmével van gond, a fej és a mellkas nincs veszélyben
5. Citroën Nemo, FIAT Fiorino Qubo, Peugeot Bipper. Az ESP nélkül borulékony kisteherautók passzív biztonsága is gyengébb az átlagnál. Az Euro NCAP töréstesztje a alapján a combcsont és a térd védelmével van gond, a fej és a mellkas nincs veszélyben
Fotó megosztása:
4. Citroën Jumpy, FIAT Scudo, Peugeot Expert, 59%. Szemből és oldalról ütközve bőven vállalható életvédelmük, az Euro NCAP a nyak védelmét értékelte katasztrofálisnak ráfutásos balesetben. Nem véletlenül kullognak alapvetően haszonjárműnek szánt járművek személyszállító kivitelei a lista végén. Ebben a kategóriában a gazdaságosság és az ár fontosabb, ráadásul ezek a termelőeszközök tovább maradnak gyártásban, mint a divatosabb személyautók
4. Citroën Jumpy, FIAT Scudo, Peugeot Expert, 59%. Szemből és oldalról ütközve bőven vállalható életvédelmük, az Euro NCAP a nyak védelmét értékelte katasztrofálisnak ráfutásos balesetben. Nem véletlenül kullognak alapvetően haszonjárműnek szánt járművek személyszállító kivitelei a lista végén. Ebben a kategóriában a gazdaságosság és az ár fontosabb, ráadásul ezek a termelőeszközök tovább maradnak gyártásban, mint a divatosabb személyautók
Fotó megosztása:
3. Renault Trafic, 58%. 2001 óta van piacon a Renault Trafic, ami erősen meglátszik eredményén. A nyak védelme ráfutásos balesetben elégtelen, míg az elöl ülők túlélési esélyei frontálisan vagy oldalról ütközve jók. A hitvány fejtámla nem sok jót ígér a testvérmodellek, az Opel Vivaro és a Nissan Primastar utasainak. Az értékelés szigorítása miatt a Trafic 58 százalékkal is csak két csillagot ért el, míg egy évvel korában a Hyundai H1 még hármat kapott, gyengébb eredménnyel
3. Renault Trafic, 58%. 2001 óta van piacon a Renault Trafic, ami erősen meglátszik eredményén. A nyak védelme ráfutásos balesetben elégtelen, míg az elöl ülők túlélési esélyei frontálisan vagy oldalról ütközve jók. A hitvány fejtámla nem sok jót ígér a testvérmodellek, az Opel Vivaro és a Nissan Primastar utasainak. Az értékelés szigorítása miatt a Trafic 58 százalékkal is csak két csillagot ért el, míg egy évvel korában a Hyundai H1 még hármat kapott, gyengébb eredménnyel
Fotó megosztása:
2. Hyundai H1, 55%. Jól látszik, hogy az autók biztonsága ma annyira fejlett, amennyire az adott autógyártónak az adott kategóriában fontos ez a szempont. Az ötcsillagosra tört i30-nál sokkal nagyobb és drágább H1 kisbusz három csillaggal zárta az Euro NCAOP vizsgálatát. A fej védelme jó, de a mellkast, a lábakat és a combot nem óvja eléggé a koreai kisbusz. Fejlégzsák híján itt sem volt oszlopteszt. A H1 ráadásul nem is öreg autó, nem kellene ennyire elmaradnia az új Transit Customtól, amely 84 százalékot és öt csillagot szerzett
2. Hyundai H1, 55%. Jól látszik, hogy az autók biztonsága ma annyira fejlett, amennyire az adott autógyártónak az adott kategóriában fontos ez a szempont. Az ötcsillagosra tört i30-nál sokkal nagyobb és drágább H1 kisbusz három csillaggal zárta az Euro NCAOP vizsgálatát. A fej védelme jó, de a mellkast, a lábakat és a combot nem óvja eléggé a koreai kisbusz. Fejlégzsák híján itt sem volt oszlopteszt. A H1 ráadásul nem is öreg autó, nem kellene ennyire elmaradnia az új Transit Customtól, amely 84 százalékot és öt csillagot szerzett
Fotó megosztása:
1. Landwind CV9, 34%. A kínai egyterű érte el a messze legrosszabb minősítést a 2010 óta tesztelt autók közül. A karosszéria teherbírásának határához érkezett a 64 kilométer/órás félfrontális ütközéskor. A vezető deréktól felfelé és lefelé is veszélyben van, a mellkas sorsa oldalütközéskor még rosszabb, mint szemből ütközve. Pedig a különösen kemény, fának csapódást szimuláló oszloptesztet végre sem hajtották az autón, ahogy a ráfutásos baleset értékelésére sem került sor, mert az ülés váza túl hitványnak bizonyult
1. Landwind CV9, 34%. A kínai egyterű érte el a messze legrosszabb minősítést a 2010 óta tesztelt autók közül. A karosszéria teherbírásának határához érkezett a 64 kilométer/órás félfrontális ütközéskor. A vezető deréktól felfelé és lefelé is veszélyben van, a mellkas sorsa oldalütközéskor még rosszabb, mint szemből ütközve. Pedig a különösen kemény, fának csapódást szimuláló oszloptesztet végre sem hajtották az autón, ahogy a ráfutásos baleset értékelésére sem került sor, mert az ülés váza túl hitványnak bizonyult
Fotó megosztása: