A Pirelli a Kínai Nagydíj hétvégéjére a közepes (fehér) és a lágy (sárga) keverékét szállította, azonban az utóbbi a vártál is erősebben kopott, ami eléggé kiforgatta az időmérőt. Az autók csak a szakaszok vége felé merészkedtek ki, mindenki tartogatta az egyetlen lágygumis körét.
A Q3-ban aztán akadtak olyanok is, akik a vasárnapi rajtra és a hosszabb első etapra gondolva már nem a lágy, hanem a közepes abronccsal mentek ki. Így tett Jenson Button és Sebastian Vettel is.
Vettel és a sauberes Nico Hülkenberg nem is futott mért kört, így szabadon választanak majd a startra, feltehetőleg a közepest. Ha így lesz, Vettel az első 6-8-10 körben az előtte haladók korai bokszkiállásait, valamint Button tempóhátrányát kihasználva a 9. rajkockából az élre is keveredhet majd.
„Világos, hogy kulcsfontosságú lesz holnap a stratégia, ahogy már ma is láthattuk az időmérőn. A lágy és a közepes keverék közti 1,5 másodperces különbség miatt a lágy volt a logikus választás a kvalifikációra. Azonban mivel csak egyetlen körig nyújtja az optimumot – tényleg, mint egy kvalifikációs gumi -, ezért a pilóták a szakaszok végére hagyták csak a köreiket” – elemezte az időmérőt a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery, majd áttért vasárnapra.
„Bár a nagyobb üzemanyag-mennyiség mellett nő majd a kopás, de több gumi lesz az aszfalton, holnap a közepes gumi lesz az ideális a versenyre. Sokféle stratégiai lehetőség lesz. Mi úgy véljük, hogy többség három kiállással tervez, bár a kettő is lehetséges, főleg azoknál, akik a közepes keverékkel kezdenek.”
„Ha a kemény keveréket hoztuk volna, akkor valószínűleg egykiállásos futam lenne. Igaz, hogy a lágy erősen kopik, bízhatunk benne, hogy izgalmas, fordulatos verseny lesz” – mondta a szakember.
A Pirelli számításai szerint az 56 körös futam nyerő gumistratégiája a lágyon való rajt, majd három etap a közepesen, a 6-9., a 22-26. és a 39-43. kör körüli cserékkel. Alternatíva lehet a közepesen való rajtolás, két újabb szett felvétele a 15-18. és a 33-35. kör környékén, majd lágy alkalmazása az utolsó 10 körre.
Két kiállással (2 közepes + 1 lágy) is körbe lehet érni, de nagy a veszélye hogy a valamikor végleg elfáradó gumik pár kör alatt óriási visszaesést hozhatnak a rizikózó versenyzőnek, valahogy úgy, mint Kimi Räikkönennel történt egy évvel ezelőtt a sanghaji versenyen.
A Pirelli egyébként eredeti, hároméves F1-es szerződése utolsó idényét tölti 2013-ban, és bár az olasz cég régóta kéri az FIA-t, hogy mondjon biztosat a folytatásról, továbbra sem tudni semmit a jövőről. Az olasz Gazzetta dello Sport értesülése szerint Milánóban egyre idegesebbek a bánásmód, levegőben lógatás miatt, így elfordulhat, hogy hamarosan a Pirelli dönt úgy, hogy hátat fordít a sportágnak.