A Takata Corporation bejelentette, hogy 30 milliárd japán jenes (69,7 milliárd forint) extra veszteséggel zárta a március 31-ig tartó, előző pénzügyi évet.
Mint emlékezetes, négy japán és néhány nemzetközi autógyártó összesen 3,4 millió autót kényszerült javításra visszahívni, miután az oldallégzsákot gyártó Takata Corp. arra figyelmeztette őket, hogy tíz évvel ezelőtt gyártott légzsákjaik egy jelentős hányada kigyulladhat vagy más módon sérülést okozhat.
A Toyota 1,73 millió, a Honda 1,14 millió, a Nissan 480 ezer, a Mazda 45.500 autót hívott vissza a hiba miatt, amely minimális számú meghibásodást igen, sérülést azonban nem okozott.
A Takata az érintett időpontban a BMW és a Pontiac számára is szállított be légzsákot.
A jelenség rávilágít a modern autógyártás egyik legnagyobb kockázati tényezőjére: a közös beszállító olcsó és hatékony termelést tesz lehetővé, tévedés esetén azonban járványszerűen söpörnek végig az egész iparágon a hibák.
A Takata Corporation nem részletezte, hogy az elkönyvelt veszteség tartalmazza-e az autógyártók járulékos költségeinek megtérítését, vagy csak a cserealkatrészek garanciális biztosítása rúgott ekkora összegre.