Bahreint ugyan a hőséggel és a poros aszfalttal lehet azonosítani, de tavaly – első ízben -azért egy kis eső is szemerkélt a szahíri pályán pénteken.
Az előrejelzések alapján idén ismétlődik majd a furcsa jelenség, legalábbis esélye van annak, hogy a pénteki edzéseken „erős zápor” lehet a pálya környékén a 32-34 Celsius fokos csúcshőmérséklet mellett. Szombatra jósolják a legmelegebbet, 35-37 fok várható, vasárnap ezzel nagyjából megegyező, vagy 2-3 fokkal „hűvösebb” idő lehet majd – a második két napon gyakorlatilag kizárt a csapadék.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a bahreini pályára is két DRS-zónát jelölt ki 2013-ra: az első a rajt-célegyenesre esik majd – az egy másodperces követési távolságot az utolsó előtti kanyar előtt 180 méterrel mérik, a nyitás az egyenes 108. méterén jön -, míg a második a belső, „rövid” egyenesre esik – detekciós pont 10 méterrel a 9. kanyar előtt, a nyitási pont a 10. kanyar után 50 méterrel lesz.
Ahogy már írtuk, a Pirelli az eredeti terveivel ellentétben a közepes (fehér) és a kemény (narancs) keveréket viszi Bahreinbe, a Kínában nagyon problémás lágyat (sárga) ejtették.
Az FIA az egykori Tyrrell-, Arrows-, BAR-, Ferrari- és Toyota-versenyzőt, kétszeres Le Mans-győztes Mika Salót kérte fel a Forma-1-es hétvége versenyző-versenybírói szerepére. A finn pilóta tavaly már szerepelt ezen a poszton a valenciai F1-es futamon az Európa Nagydíjon.