A hétvégi Kínai Nagydíj főszereplői ismét a gumik voltak, a csapatok óriásit taktikáztak, hogy a maximumot hozzák ki a gyorsan kopó abroncsokból. A csapatok és a rajongók is unják kicsit, hogy az idén szinte minden a Pirelliről szól, Bernie Ecclestone-nak meg a panaszkodásból lett elege. A kisember a sanghaji rajtrácson jelentette be, hogy a Spanyol Nagydíjtól plusz gumikat kapnak a csapatok a pénteki szabadedzésekre.

Jelenleg 11 szett gumival kell végigcsinálni egy hétvégét, egy garnitúra keményebbet ráadásul le kell adni az első szabadedzés után. A csapatok főleg ezt használják az első tréningen, emiatt hosszú üresjáratok is vannak, mert a többivel meg igyekeznek spórolni. A pontos részleteket még nem dolgozták ki, de az egyik lehetőség, hogy péntekenként biztosítanak egy plusz szett gumit a harmadik számú pilótáknak.

Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója szerint a javaslatot a csapatfőnökökkel egyeztetve dolgozták ki, akiktől egyenként megkérdezték, hogy mire lenne szükségük a pénteki aktivitás felpörgetéséhez. Van esély azonban arra is, hogy csak az első szabadedzésre kapnak külön gumikat az istállók.

Noha Ecclestone bejelentése alapján már eldöntött tény, hogy jönnek a plusz gumik, ezt a csapatoknak és Charlie Whiting vezetésével még az FIA-nek is jóvá kell hagynia. Ezen a héten, Bahreinben tartanak megbeszélést az érintettek. „Barcelonától már mehet az új rendszer” – mondta Hembery. „De a részleteket még pontosan ki kell dolgozni.”

Hembery Sanghajban ismét megvédte a gumikat, mondván, azok csak teszik a dolgukat, és pontosan abban a formában, ami az eredeti cél volt. Az igazgató szerint külön jó, hogy a gumihelyzet különféle stratégiai megoldásokat hozott, ami érdekessé tette a kínai versenyt. „Eddig három versenyen három versenyen győztes volt” – mutatott rá a szezon kiszámíthatatlanságára Hembery, jelezve, hogy pont ilyesmit kértek tőlük.

„A szezon elejéről készített összefoglalónkat vasárnap zárjuk le, ahogy azt minden évben tesszük. Ha bármin is változtatunk, az csak apróság lesz.”