A svájci Blick technikai szakértője, Mike Hammer szerint a Pirelli szélcsatornás abroncsai felelősek mindkét csapat lemaradásáért. „Már mindkét csapatnál tudni vélik, mi a baj, a megoldás pedig a gumikban rejlik” – írta Hammer. „Szögletesebbek, mint tavaly, és emiatt máshogy deformálódnak a kanyarokban, ami befolyásolja az aerodinamikát. Itt milliméterek is számítanak, és úgy tűnik, hogy a Pirelli 60 százalékos szélcsatornás modelljei vakvágányra vitték a McLarent és a Saubert.”
Sajnos, a sztorit csak egy névtelenségbe burkolózott McLaren-mérnökkel próbálták hitelesebbé tenni, szerinte a Pirelli valóban sokkal rosszabb kicsinyített modelleket készített, mint egy évvel korábban. „Tizenegy csapatról és tizenegy különböző szélcsatornáról beszélünk. Nem könnyű olyan 60 százalékos gumikat készíteni, amelyek mindenkinek megfelelnek” – reagált a vádakra Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója.