A világ legnagyobb nemzeti autópiacán az idén először haladhatja meg a teljes piaci forgalom a 20 milliós értéket úgy, hogy a piaci telítettség mértéke még csak töredéke az európainak és az amerikainak.
 
A General Motors és a Volkswagen egyaránt hárommilliós eladási számot vetített előre az idei évre a Sanghaji Autószalonon. Mindkét vállalat nagyjából 2,8 millió autót adott el tavaly, miközben a GM előnye kevesebb mint egy százalékra zsugorodott. Tavaly a két utolsó negyedévben a Volkswagen megelőzte a General Motorst eladásokban, az idei első negyedévben azonban a GM értékesített több autót.
 
A Volkswagen 2015-ig 90-re kívánja bővíteni Kínában kapható modelljei számát, és 9,8 milliárd eurót tervez gyártási kapacitásának 60 százalékos bővítésére fordítani 2018-ig. A GM 2016-ig 11 milliárd dollárt fordít kínai beruházásokra.

A BMW az eladások viszonylag magas, de egy számjegyű növekedésére számít Kínában, míg a Jaguar legalább 20 százalékos bővülést tervez 2013-ra. A BMW értékesítési igazgatója, Ian Robertson szerint a következő években normalizálódik az eladások szintje, érettebbé válik a piac.

Rupert Stadler, a Volkswagen-csoporthoz tartozó Audi vezérigazgatója úgy vélekedett, hogy a kínai személyautó-piacon a jövőben évi 20-30 milliós forgalomra lehet számítani. Hozzátette, az európai országoknak még 3-5 évbe telik majd, mire teljesen kilábalnak a hitelválságból. Az Audi egyébként tovább növekszik, a cég 300-ról 500-ra növeli kínai kereskedéseinek számát.

A Jaguar Land Rover (JLR) – immár a legnagyobb piacán – az értékesítést tekintve idén 20-30 százalékos növekedéssel számol, és bízik abban, hogy a következő 3-5 évben tudja tartani ezt az ütemet. Ahhoz, hogy a kereslettel a JLR lépést tartson, értékesítési pontjait 2014-re 200-ra kívánja növelni. Jelenleg 116 márkakereskedés kínálja a Jaguarokat és Land Rovereket az ország nagyobb városaiban.

(Forrás: MTI)