Három éve pletykálják, de most Haakan Samuelsson egyszer és mindenkorra pontot tett a találgatásokra: mostanában semmiképp nem tervezi az S80-asnál nagyobb autó bevezetését a márka – és lehet, hogy ez örökre így marad. 

Nem száll szembe a BMW-essel vagy a Mercedes S-osztállyal a Volvo, inkább a családi kompaktokra koncentrál.
Nem száll szembe a BMW-essel vagy a Mercedes S-osztállyal a Volvo, inkább a családi kompaktokra koncentrál.

Nem száll szembe a BMW-essel vagy a Mercedes S-osztállyal a Volvo, inkább a családi kompaktokra koncentrál.

Nem száll szembe a BMW 7-essel vagy a Mercedes S-osztállyal a Volvo, inkább a családi kompaktokra koncentrál.


„Nem férnének össze márkánk imázsával a nyolc vagy tizenkét hengeres motorokkal hajtott óriás zászlóshajók” – erősítette meg Samuelsson, összhangban azzal, amit elődje, Stefan Jacoby mondott, amikor a Geely hatalomátvételekor először felmerült az óriás-Volvo gondolata. 
A közeljövő legnagyobb modelljei a közös padlólemezre épülő XC90-, illetve S80-utódok lesznek. A kínai anyavállalattal felső kategóriás modell helyett családi kompaktot készül közösen fejleszteni a Volvo. 
Várakozásaik szerint még idén beindíthatják a termelést a délnyugat-kínai Csengdu városában épülő üzemben, és pár év alatt csaknem megkétszerezni tervezik márkakereskedéseik számát. 
Hogy ezzel sikerül-e teljesíteni eredeti terveiket, kétséges: két éven belül 200 ezerre szerették volna növelni eladásaikat; ehhez képest tavaly mindössze 42 ezer Volvo fogyott Kínában, 11 százalékkal kevesebb, mint 2011-ben.