Az Audi RS6-tal egyszerre próbálhattuk ki a szintén már a harmadik generációt taposó sportos kompakt Audit, az S3-ast is. Szerényebb külsejében jóval szerényebb szív dobog, de a sportos jelleg itt is egyértelmű.
Az Audi RS6-tal egyszerre próbálhattuk ki a szintén már a harmadik generációt taposó sportos kompakt Audit, az S3-ast is. Szerényebb külsejében jóval szerényebb szív dobog, de a sportos jelleg itt is egyértelmű.
Fotó megosztása:
Orrában kétliteres, 300 lóerős, négyhengeres turbós benzinmotor dolgozik. 4,9 másodperc alatt futja meg a 0-100-as sprintet, de az elektronika 250-nél határozottan véget vet a mókának. Igaz, a quattro hajtással nemcsak egyenesben, autópályán lehet bolondozni.
Orrában kétliteres, 300 lóerős, négyhengeres turbós benzinmotor dolgozik. 4,9 másodperc alatt futja meg a 0-100-as sprintet, de az elektronika 250-nél határozottan véget vet a mókának. Igaz, a quattro hajtással nemcsak egyenesben, autópályán lehet bolondozni.
Fotó megosztása:
A szemfüles szemlélő kiszúrhatja, hogy a sportfutóműves S3-as 25milliméterrel közelebb húzza a hasát a földhöz, mint mezei társai. Szériában 18, plusz pénzért 19 colos felni jár hozzá.
A szemfüles szemlélő kiszúrhatja, hogy a sportfutóműves S3-as 25milliméterrel közelebb húzza a hasát a földhöz, mint mezei társai. Szériában 18, plusz pénzért 19 colos felni jár hozzá.
Fotó megosztása:
Egy száguldásra termett sportember nem lehet túlsúlyos. AZ S3-as 60 kilogrammal lett könnyebb elődjénél, így üresen 1395 kilogrammot nyom.A karosszéria vázszerkezete különösen nagy szilárdságú acélokat tartalmaz, a a sárvédők és a motorházfedél pedig könnyű alumíniumból készül.
Egy száguldásra termett sportember nem lehet túlsúlyos. AZ S3-as 60 kilogrammal lett könnyebb elődjénél, így üresen 1395 kilogrammot nyom.A karosszéria vázszerkezete különösen nagy szilárdságú acélokat tartalmaz, a a sárvédők és a motorházfedél pedig könnyű alumíniumból készül.
Fotó megosztása:
Hátulról egyáltalán nem agresszív, a két alumínium díszítésű bordával megspékelt platinaszürke diffúzorelem négy ovális, krómozott csővü kipufogóvéget rejt. A hátsó lámpatestekben LED-ek világítanak és van egy szolid S3 felirat is.
Hátulról egyáltalán nem agresszív, a két alumínium díszítésű bordával megspékelt platinaszürke diffúzorelem négy ovális, krómozott csővü kipufogóvéget rejt. A hátsó lámpatestekben LED-ek világítanak és van egy szolid S3 felirat is.
Fotó megosztása:
Csak a lökettérfogat maradt meg, az új motor 35 lóerővel erősebb, csúcsnyomatéka 35 Nm-rel lett több, miközben könyebb és takarékosabb is az elődnél. A katalógus szerint 6,9 literrel is beéri százon. Háát, vannak kétségeink. Ugyan a menetpróba nem a fogyasztási rekordról és a takarékos vezetésről szól, így a fedélzeti számítógép 11,6 litert mutatott, amikor kiszálltunk az S3-asból.
Csak a lökettérfogat maradt meg, az új motor 35 lóerővel erősebb, csúcsnyomatéka 35 Nm-rel lett több, miközben könyebb és takarékosabb is az elődnél. A katalógus szerint 6,9 literrel is beéri százon. Háát, vannak kétségeink. Ugyan a menetpróba nem a fogyasztási rekordról és a takarékos vezetésről szól, így a fedélzeti számítógép 11,6 litert mutatott, amikor kiszálltunk az S3-asból.
Fotó megosztása:
Sötétben jobban mutat. De mi koradélután már a repülőn ültünk, és jöttünk haza, nem volt éjszakai fotózás.
Sötétben jobban mutat. De mi koradélután már a repülőn ültünk, és jöttünk haza, nem volt éjszakai fotózás.
Fotó megosztása:
Két pár kipufogó zárja a sort. Ugyan a négyhengeres TFSI közel sem szól olyan vérfagyasztóan, mint az RS6-os V8-asa, de menet közben ez is megbizsergeti a vezető tarkóját.
Két pár kipufogó zárja a sort. Ugyan a négyhengeres TFSI közel sem szól olyan vérfagyasztóan, mint az RS6-os V8-asa, de menet közben ez is megbizsergeti a vezető tarkóját.
Fotó megosztása:
Sportos, komor belső, átlagos kényelmet nyújtó ülésekkel, de igen kulturált viselkedésű futóművel, amely a hosszú hétköznapokon sem csinál kínpadot az autó belsejéből.
Sportos, komor belső, átlagos kényelmet nyújtó ülésekkel, de igen kulturált viselkedésű futóművel, amely a hosszú hétköznapokon sem csinál kínpadot az autó belsejéből.
Fotó megosztása:
Az új, progresszív kormányzás is nagyban hozzájárul a sportos autózás örömeihez. A progresszív kormányzás a szűk fordulókban válik érzékelhetően közvetlenebbé.
Az új, progresszív kormányzás is nagyban hozzájárul a sportos autózás örömeihez. A progresszív kormányzás a szűk fordulókban válik érzékelhetően közvetlenebbé.
Fotó megosztása:
A csapott aljú kormányon S3 felirat, míg a kormány lyukain átnézve a fém pedálsor látható.
A csapott aljú kormányon S3 felirat, míg a kormány lyukain átnézve a fém pedálsor látható.
Fotó megosztása:
A köralakú műszerek szürke számlapjain fehér mutatók mozognak, a fordulatszámmérőben pedig töltőnyomás-jelző is helyet kapott. A mutatók a sportos recepthez illően lentről indulnak útjukra.
A köralakú műszerek szürke számlapjain fehér mutatók mozognak, a fordulatszámmérőben pedig töltőnyomás-jelző is helyet kapott. A mutatók a sportos recepthez illően lentről indulnak útjukra.
Fotó megosztása:
Alig 11 milliméter vastag a központi kijelző. Ha éppen nincs rá szükség, akkor villanymotorok rejtik el a műszerfalban. A képe gyönyörű, a Google térképe meg több, mint részletgazdag.
Alig 11 milliméter vastag a központi kijelző. Ha éppen nincs rá szükség, akkor villanymotorok rejtik el a műszerfalban. A képe gyönyörű, a Google térképe meg több, mint részletgazdag.
Fotó megosztása:
A világ legrafináltabb kinézetű, és valószínűleg legbonyolultabb szellőzőnyílása. Öröm buzerálni.
A világ legrafináltabb kinézetű, és valószínűleg legbonyolultabb szellőzőnyílása. Öröm buzerálni.
Fotó megosztása:
Na, ez részlet a javából. Szépen kivilágított, jó fogású, és annyira kitalált erővel mozgatható a hőmérséklet-szabályzó gombja, hogy ilyen nincs is.
Na, ez részlet a javából. Szépen kivilágított, jó fogású, és annyira kitalált erővel mozgatható a hőmérséklet-szabályzó gombja, hogy ilyen nincs is.
Fotó megosztása:
Egyszerűen gyönyörű darab a váltó, rögzítőfék, és a menüvezérlő tárcsa környéke. Én talán a motorindító gombot máshová tettem volna, de én nem igazán vagyok ergonómiailag túlképzett.
Egyszerűen gyönyörű darab a váltó, rögzítőfék, és a menüvezérlő tárcsa környéke. Én talán a motorindító gombot máshová tettem volna, de én nem igazán vagyok ergonómiailag túlképzett.
Fotó megosztása:
Ez a gomb kelti életre a kétliteres, háromszáz lóerős motort az orrban.
Ez a gomb kelti életre a kétliteres, háromszáz lóerős motort az orrban.
Fotó megosztása:
Állítólag iszonyú nehéz ilyen cuccot ennyire szépre megcsinálni. Kár, hogy a fogása pocsék, és a kéziváltó működése is fényévekre van attól, amit egy sportos modellben elvár az ember. Ez itt sokkal inkább egy puha női autóba való, nem egy 300 lóerős vaddisznóba. Amúgy az automatikus - hatfokozatú S-tronic - váltóval felszerelt S3-as jobban is gyorsul, 4,8 mp alatt lépi át a 100-as határt, míg ugyanez kéziváltóval szöszmötölve 5,2 mp-ig tart.
Állítólag iszonyú nehéz ilyen cuccot ennyire szépre megcsinálni. Kár, hogy a fogása pocsék, és a kéziváltó működése is fényévekre van attól, amit egy sportos modellben elvár az ember. Ez itt sokkal inkább egy puha női autóba való, nem egy 300 lóerős vaddisznóba. Amúgy az automatikus - hatfokozatú S-tronic - váltóval felszerelt S3-as jobban is gyorsul, 4,8 mp alatt lépi át a 100-as határt, míg ugyanez kéziváltóval szöszmötölve 5,2 mp-ig tart.
Fotó megosztása:
Pohártartóba illeszthető kulcstartó. Legalább 40 dekás műnyagtömb. Zuhanásnál kötelező kidobni.
Pohártartóba illeszthető kulcstartó. Legalább 40 dekás műnyagtömb. Zuhanásnál kötelező kidobni.
Fotó megosztása:
A fehércérnás díszöltés végigfut az ajtó kárpitozásán is.
A fehércérnás díszöltés végigfut az ajtó kárpitozásán is.
Fotó megosztása:
Fém pedálok sorakoznak a lábunk alatt.
Fém pedálok sorakoznak a lábunk alatt.
Fotó megosztása:
Dombornyomott S3-as embléma, világos díszöltések a nem túl kényelmes - fejtámlában alacsony - sportülésen.
Dombornyomott S3-as embléma, világos díszöltések a nem túl kényelmes - fejtámlában alacsony - sportülésen.
Fotó megosztása:
Akad hely a jó nevű hifinek is.
Akad hely a jó nevű hifinek is.
Fotó megosztása:
Ebben az autóban nem jó hátul ülni. A hellyel nincs baj, de akit egy 300 lóerős kisautóban ide vet a sors, az nem egy szerencsés figura.
Ebben az autóban nem jó hátul ülni. A hellyel nincs baj, de akit egy 300 lóerős kisautóban ide vet a sors, az nem egy szerencsés figura.
Fotó megosztása:
Van neki csomagtartója is. Nem túl nagy, de ki a fenét érdekel?
Van neki csomagtartója is. Nem túl nagy, de ki a fenét érdekel?
Fotó megosztása:
Vagy a csúcssebesség korlátozás nem működik 250-nél, vagy a kilométeróra lódit valamennyit. Mi inkább az utóbbira tippelnénk.
Vagy a csúcssebesség korlátozás nem működik 250-nél, vagy a kilométeróra lódit valamennyit. Mi inkább az utóbbira tippelnénk.
Fotó megosztása: