Unásig ismételt tény, hogy 2014-ben új, 1,6 literes turbós V6-os motorok váltják a Forma-1-ben ma használt V8-asokat.
Az új formulát nem titkoltan a további gyártók becsalogatása érdekében vezetik be, az elmúlt hónapokban pedig fel is merült, hogy 2015-ben a Honda visszatér majd, sőt, nemrég már a Toyotával kapcsolatban is felröppent ilyen hír.
„Igen, még a Toyota is fontolgatja a visszatérést. A japánok a Williamst szemelték ki, és a hazai kedvencet, Kobajasi Kamuit is újra autóba ültetnék” – írta a svájci Blick veterán szakírója, Roger Benoit a hétvégén.
A Renault F1-es motorprogramjának főnöke, Rob White azonban kételkedik a hírek valóságtartalmában:
„Ha tényleg vissza akarnának térni, akkor nem kéne részt venniük a megbeszéléseken? Sosem érkezett ilyen megkeresés, a találkozókon mindig csak a Ferrari, a Mercedes és mi voltunk jelen. Pedig a Honda és a Toyota is könnyedén bejelentkezhetne az FIA-nál és csatlakozhatna hozzánk” – érvelt a szakember a Speed Weeknek nyilatkozva.
A kérdésre, hogy a V6-osokat illető tárgyalásokon mindig is csak az említett három gyártó szerepelt-e, White így felelt:
„Nem. Az első megbeszéléseket még négy évvel ezelőtt tartottuk, akkor nagy volt az érdeklődés, ott volt az Audi, a Cosworth, az Ilmor, a Honda, a Toyota, a Mecachrome és mások is. Azonban amikor konkretizálódtak a dolgok, már csak a PURE (Craig Pollock azóta befuccsolt projektje – a szerk.) maradt rajtunk kívül. Egyszerűen elképzelhetetlennek tartom, hogy egy cég 2015-ben úgy szálljon be, hogy előtte ne akarjon beleszólni a szabályokba.”