Jó a briteknek. Úgy általában is, de olyankor különösen, amikor náluk már kapható a Jaguar F-type, másutt meg még nem. 

Coventry, 1961. Esett, mint rendesen.
Indul a konvoj

Indul a konvoj

Indul a konvoj


Hogy ezt jól a világ orra alá dörgöljék, meg úgy egyébként is, tegnap gigantikus dzsemborit rendeztek, ahol az ország összes Jaguar-kereskedése képviseltette magát, mind az ötvenkilenc. 
Coventryben, a Jaguar szűkebb hazájában, a helyi sportstadion parkolójában gyűlt össze a sereglet, mindenekelőtt egy méretes F-betűt formálva, hogy aztán mind az ötvenkilenc autó színpompás parádéra vonuljon, élükön a nagy példaképpel, egy E-type-al.
Ha az autók világában létezik deja vu, az utóbbinak most ugyancsak bizsereghetett a szelepfedele: 1961-ben ugyanígy, ugyaninnen indult el világhódító útjára az E-type, a valaha gyártott talán legszebb és legismertebb sportkocsi. 
Coventry, 1961. Esett, mint rendesen.

Coventry, 1961. Esett, mint rendesen.

Az utódok egyébként tudják, mi a tisztelet: eggyel kevesebben álltak fel a rajtrácsra, mint fél évszázada dicső őseik. 
A felvonulást követően a 23 560 lóerőt számláló konvoj szétoszlott a szélrózsa minden irányába, hogy az országos kereskedői hálózat minden tagjához lábon jusson el az ügyfelek tesztautója. 
Itt a helybéli márkakereskedő húzta a rövidet: ő mindössze öt kilométert autózhatott a vadonatúj roadsterrel, míg a skóciai Aberdeenben működő szalon tulajdonosára csaknem 800 kilométeres út várt – az ideális valahol a kettő között lenne, de nyilván inkább több legyen, mint kevesebb.