A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2013-ra lecserélte a központi versenyirányítás és telemetria beszállítóját, azonban az új partner, a Riedel Communications hibás rendszert szállított, az első négy futamon nem működött a zászlójelzéseket az autók kijelzőjére továbbító, valamint a DRS központi szabályozását működtető rendszer.
Az FIA a blamázs miatt fontolgatta a korábbi szállítóhoz való visszatérést is, de úgy tűnik, a jövő hétvégén a Spanyol Nagydíjjal kezdődő európai szakaszra már kijavítják a hibákat.
„Azt mondták, hogy Barcelonára hoznak egy frissítést, onnantól már működni fog minden” – mondta a már nyolc alkalommal pilótastewardi szerepet vállaló Derek Warwick a Reutersnek.
A Brit Autóversenyzői Klub (BRDC) elnöki posztját is betöltő Warwick azt is tisztázta, hogy a versenybírók a fentiek miatt idén elnézőbbek is voltak, a Kínai Nagydíj után is emiatt maradt el például a tömeges büntetés.
„Nem lehet a pilótát hibáztatni, ha a hiba a mi kiszolgálórendszerünkben van. Az FIA azt kérte, hogy fogjuk vissza magunkat a pénzbüntetések terén, persze azért így is megvannak a megfelelő eszközeink, ha kell.”