Az Alfa a jelenlegi trendhez igazodva a turbómotorokra szavaz: egyelőre az 1,4 literes erőforrás, illetve a 4C kompakt szupersportkocsi 1750 TBi blokkja merült fel; a modell teljesítménye ezekkel 120-tól egészen 296 lóerőig terjedhetne.
A Mazda ellenben a SkyActiv technológiákra, azaz az optimalizált szívómotorokra esküszik. Szokásához híven inkább a tömeget faragná, mint a teljesítményt tolná felfelé: az 1,6 literes SkyActiv benzinmotor 130 lóereje jól hangozna, különösen, ha a negyedik generációs modell méretét és tömegét tényleg sikerül a tervezett négy méteres hosszon, illetve ambiciózus 800 kilogrammon belül tartani.
A legizgalmasabb (vagy nézőponttól függően legijesztőbb) elgondolás azonban egy SkyActiv dízelmotor beépítése volt. Szorgalmas mérnökként a Mazda projektfelelősei alighanem elvégzik a házi feladatukat, de a brit lap információi szerint már a felvetéskor komoly szkepticizmus övezte a kisméretű dízel roadster ötletét, amely minden szempontból ellentmondana a Mazda pörgős motorokról és könnyű építésről szóló szabálykönyvének.