Az új csuklós Volvo 7900 hátsó részében 5 literes, Euro 6-os szabványú, 240 lóerős dízelmotor és 150 kilowattos erőforrás található. A gyártó tájékoztatása szerint a jármű nitrogénoxid-kibocsátása 87 százalékkal-, további károsanyag-kibocsátása pedig 50 százalékkal kevesebb a korábbi Euro 5-ös erőforrásokhoz képest.
Az akkumulátorokat trükkösen a második tengelyhez közel helyezték el, ennek köszönhetően a 18 méter hosszú jármű súlyelosztása aránylag egyenletesre sikerült. A megoldás eredményeképpen sikerült a férőhelyek számát növelni. A jármű így 154 utas szállítására alkalmas, mely 4 hellyel több a korábbi dízel változathoz képest. Emellett meg kell említeni, hogy a most bemutatott hibrid 7900-asban új fejlesztésű rendszer áll rendelkezésre a fűtés és a légkondicionálás működtetésére.
Az autóbusz utasterében összesen 34 ülőhely és 120 állóhely található
Az autóbusz utasterében összesen 34 ülőhely és 120 állóhely található
Fotó megosztása:
A második ajtónál lévő peronon kerekesszékes utas biztonságos elhelyezésére is lehetőség van
A második ajtónál lévő peronon kerekesszékes utas biztonságos elhelyezésére is lehetőség van
Fotó megosztása:
Az autóbusz utasterében összesen 34 ülőhely és 120 állóhely található
A többi Volvo gyártmányhoz hasonlóan a csuklós 7900-as egy párhuzamos változat, melyben az elektromost és dízelmotort együttesen, vagy akár külön-külön is igénybe lehet venni az autóbusz hajtásához. A buszmegállókba való beálláshoz például csendesebb, füstmentesebb üzemet biztosít az elektromos erőforrás. Ahogy a hasonló technikát alkalmazó buszok, úgy ennek a járműnek a hajtásrendszere is akkumulátorokban tárolja el a fékezéskor felszabaduló energia egy részét. A technológiának köszönhetően az autóbusz 30 százalékkal kevesebb üvegházhatású gázt bocsát ki a dízel üzemű modellekhez képest.
2010 óta a svéd gyártó több mint ezer hibrid üzemű autóbuszt értékesített összesen huszonegy országban. A nemrég bemutatott változattal teljessé vált a Volvo hibridkínálata. A 7900-as típus szóló és csuklós változatánál, sőt, a B5LH emeleteshez is elérhető lesz az alternatív hajtás.
A második ajtónál lévő peronon kerekesszékes utas biztonságos elhelyezésére is lehetőség van
Könnyen lehet, hogy a közelmúltban megkötött Volvo-Rába megállapodásnak köszönhetően akár Győrben is történhet ennek a típusnak a végszerelése. Ennyire persze még nem érdemes előrerohanni, de a két cég tárgyal arról a lehetőségről, hogy idehaza készüljenek a Volvo 7900-as és 8900-as városi-elővárosi járműcsaládjába tartozó példányok.