Ahogy tavaly, idén is a Volkswagen-konszern bizonyult a leginnovatívabb autóipari csoportnak a CAM és a PwC éves díjkiosztóján, ahol nyolc kategóriában avatnak győzteseket. Mögötte a Daimler (Mercedes, Smart), a Toyota (Toyota, Lexus), a General Motors (Opel, Cadillac, stb.) és a BMW (BMW, MINI, Rolls-Royce) végzett. 

VW-csoport fejleszt a legtöbbet 1
Nyolcadik éve osztják ki az autóipari innovációért járó díjakat

Nyolcadik éve osztják ki az autóipari innovációért járó díjakat

Nyolcadik éve osztják ki az autóipari innovációért járó díjakat


A bizottság szerint a Volkswagen-csoport a tavalyi évben összesen 32 világújdonságot tett le az asztalra (ebből húszat az Audi révén), a konszern az első helyen végzett a hagyományos hajtásláncok, alternatív hajtásláncok és az online gépjármű (Connected Car) kategóriákban. 
A Daimler csoport, illetve azon belül az egyéni márkák versenyét a 2011-ben nyolcadik Audi és a tavalyi első BMW előtt megnyerő Mercedes-Benz különösen a biztonság terén brillírozott, de alternatív hajtásláncaik is elismerésben részesültek. Az A-osztály mint járműkoncepció, a CLA pedig aerodinamikai teljesítménye révén kapott kitüntetést. 
A CAM immár nyolcadik alkalommal (második éve a PwC-vel karöltve) értékeli 18 globális autóipari csoportosulás 52 márkájának innovációs teljesítményét. Tavaly összesen 791 újítás került górcső alá; ezek 39 százalékát német, 23 százalékát japán gyártók jegyezték. 
A további elismerések közül említést érdemel még a leginnovatívabb járműkoncepció díja, amelyet a megfizethető elektromos közlekedést megvalósító Renault Twizzy nyert el. 
A beszállítók versenyében a Bosch kettő (hajtáslánc, elektronika), a ZF (futómű), a Brose (karosszéria) és a Johnson Controls (utastér) egy-egy díjat nyert.
Nyitóképünkön a Volkswagen-csoport MQB padlólemeze.