Májusban, a belgiumi Spái 24 órás versenyen kétféle karosszériával áll rajthoz az Audi Sport Team Joest három autója: kettőjük a szokásos konfiguráció szerint megy, a harmadik azonban szemmel láthatóan hosszabb farkialakítást kap. 

A mérnökök a pálya egyes szakaszain fogják összehasonlítani a két típus teljesítményét, illetve megnézik, mennyire praktikus a második karosszéria-változat alkalmazása. A végső cél, hogy egy olyan karosszériát hozzanak létre, amely jobban alkalmazkodik a Le Mans-i pálya gyors tempójához.
Noha a megváltozó szabályrendszer miatt az idei az Audi R18 e-tron utolsó évada, a mérnökök még egyszer utoljára átdolgozták az autót. Digitális visszapillantó tükröt kapott, tovább tökéletesítették aerodinamikáját, illetve faragták le tömegét (jelenleg 915 kg). 
Az R18 e-tron hajtásláncának belső égésű komponense egy 3,7 literes V6-os dízelmotor, amelynek egy darab turbója 2,8 bar töltőnyomáson dolgozik. A motor a folyamatosan szigorodó előírások dacára több mint 490 lóerőt tud, legnagyobb forgatónyomatéka meghaladja a 850 Nm-t. 
Az erőforrás hatfokozatú, szekvenciális versenyváltón és részlegesen önzáró differenciálművön keresztül hajtja meg a hátsó kerekeket. Az első tengelyre épített, két villanymotor-generátor egység a tavalyi 75 helyett 80 kW (107 LE) teljesítményre képesek egyenként; ezeket a szabályzat értelmében kizárólag 120 km/óra felett használhatják, így kis sebességnél az autó hátsó-, nagynál összkerékhajtású.