A tavalyi évet elemezve egyértelműen romló tendenciákat fedeztek fel a Bridgestone munkatársai, amikor a fogyasztók abroncshasználati szokásait az egy évvel korábbival vetették össze. A márka rendes éves ingyenes állapotfelmérésén a kontinens összesen 28 ezer autósa vett részt. Ezek megdöbbentő 78 százaléka túlságosan alacsony abroncsnyomással közlekedett, egynegyedük pedig a törvényben megengedett mértéken túl engedte kopni a gumikat.
Ezek a számok önmagukban is rémisztőek, de ha azt nézzük, hogy 2011-ben 63, illetve 20 százalék volt, különösen riasztó az eredmény: egyetlen év leforgása alatt negyedével romlott az európai személyautó-abroncsok állapota, ami elsősorban a vásárlóerő visszaesésének, az általános autózási szokások megváltozásának tudható be.
Ez a két hibajelenség külön-külön is nagymértékben képes rontani az autó stabilitását, pontos kormányozhatóságát, illetve hosszabb fékutat eredményez. Ez magában rejti a költséges és veszélyes baleset kockázatát, azonban közvetlen pazarlást is jelent: a túl alacsony nyomás megnöveli a gördülési ellenállást, ezáltal felgyorsítja a kopást és emeli az üzemanyag-fogyasztást.
A Bridgestone becslései szerint Európa-szerte évente 3,9 milliárd liter üzemanyag-többletet égetünk el, ami 9,2 millió tonna plusz CO2-kibocsátást jelent. Érdemes havonta egyszer ellenőrizni és korrigálni az abroncsokban a légnyomást, és ha már ott vagyunk, a futófelület kopását, az árokmélységet is ellenőrizzük.