A Voith többek között a vasúti járművek hidrodinamikus és mechanikus hajtásinak és hűtőrendszerek fejlesztésével foglalkozik. Így történhetett meg, hogy a német cég megkereste a főként haszonjárművek és motorok gyártását végző MAN-t. Igaz a vállalatatok együttműködése messzebbre nyúlik vissza: a Voith az elmúlt két évben összesen 66 darab D2876 típusú, fekvő elrendezésű erőforrást vásárolt vasúti járművek hajtásához.
A német cégek között létrejött megállapodás ezúttal is erre a típusra vonatkozik. A szerződés értelmében az MAN 2014 végéig köteles leszállítani az újabb, 68 darabos megrendelést. A motorokat a Voith a VLT Mobile 4 – gyártmányú keskeny nyomtávú motorvonatok hajtására használja fel. A hathengeres, 460 lóerős (338 kW) dízelmotorokat Voith tápegységekkel együtt szerelik be a motorvonatok padlózatába, melynek köszönhetően nem vesznek el jelentős helyet az utastérből.
A közel 60 méter hosszú, 770 utas szállítására alkalmas járművek vázszerkezetének gyártását és az utastér kialakítását a brazil Bom Sinal végzi. Az új gyártmányok várhatóan Fortalezában és a Recifében állnak forgalomba.
Az MAN hat- és tizenkét hengeres motorokat kínál a motorvonatok, fővonali és tolatómozdonyok, pályakarbantartó járművek számára. Az erőforrások teljesítménye 313 lóerőtől (230 kW) egészen 1000 lóerőig (735 kW) terjed. Mindegyik változat esetében a gyártó egyaránt ajánlja a hagyományos és a padlózat alá történő beépítést.